I tu, interrogues o converses sobre l’escola amb els teus fills?
- Data 04/10/2018
La veu de les famílies és clara: acompanyar l’escolaritat dels fills i filles des de casa és important. L’edubaròmetre ens permet conèixer de primera mà què fan les famílies a casa.
Analitzant les respostes ens adonem que més de la meitat dels pares i mares afirmen que troben una estona de forma regular per conversar sobre com ha anat l’escola, els ajuden a planificar l’estudi o deures, parlen sobre llibres, programes o pel·lícules i, a més, llegeixen o motiven la lectura. Totes elles són activitats claus que fomenten el vincle, però també són importants tant a nivell emocional com cognitiu, ja que faciliten el desenvolupament i l’èxit educatiu.
Per això, no només es tracta del fer, sinó de com fer-ho. En aquest sentit… quan més d’un 83% de les famílies afirmen que cada dia comenten “com ha anat l’escola”, em pregunto: I aquelles que no ho fan de forma regular, conversen sobre altres temes? I les que sí pregunten, ho fan en forma de conversa o d’interrogatori?
No és el mateix fer preguntes obertes del tipus “Com t’ha anat el dia a l’escola?” que faciliten que l’infant o el jove puguin expressar el que els sembli més important, que fer un interrogatori: “tens deures?”; “t’has portat bé?”; “t’ho has menjat tot?”; “espero que hagis estat atent a classe…”, al final el que rebem són respostes monosil·làbiques del tipus: “siiií”, “noooo”, “no séee” acompanyades d’un cert to de cansament i desinterès.
I tu, interrogues o converses amb els teus fills?
T’oferim tres infografies molt pràctiques per tenir bones converses amb els teus fills: Abraça’l i parla-li de tu, Les preguntes sorpresa, Preguntes xerraires.
I si t’agraden, no t’oblidis de compartir-les!
Contingut relacionat
Publicacions, vídeos, actes i posts