ldb-infografia-partenariat.jpg

Construint el partenariat: les bases d’una aliança Magnet

El programa Magnet proposa una relació de partenariat entre un centre educatiu i una institució de referència en un àmbit de coneixement. L’aliança té com a objectiu fonamental: desplegar un projecte educatiu de qualitat que sigui atractiu per a les famílies, que esdevingui un referent en el territori i, al mateix temps, que contribueixi a millorar l’èxit educatiu de l’alumnat.

• Data 23/02/2021

A partir d’un eix vertebrador relacionat amb l’àmbit de coneixement de la institució s’articula i es desenvolupa un projecte d’innovació compartit. És per això que ambdues parts han de col·laborar, establir els acords i realitzar les accions necessàries per impulsar el projecte. Només és possible portar a la pràctica una iniciativa educativa d’aquestes característiques de forma cooperativa; per tant, resulta imprescindible construir un vincle sòlid i propiciar una relació fluida entre les dues parts.

Les bases d’una aliança per construir el partenariat són compartir cultura, cercar-se i cuidar-se, co-crear activitats i afavorir la projecció. Hem elaborat una infografia per aprofundir en la creació del partenariat, que inclou alguns exemples de les aliances Magnet.

Compartim Cultura

L’escola Pau Casals (Rubí) i la Filmoteca de Catalunya. Cada any l’escola felicita les festes de Nadal amb un curtmetratge rodat amb diverses tècniques cinematogràfiques.

L’escola Joaquim Blume (Sabadell) i el Centre de Recerca Matemàtica (CRM). A partir dels interessos de l'alumnat, els investigadors del CRM formulen reptes que seran el punt de partida de projectes d'aula.

Ens cerquem i cuidem

L’Institut Moisès Broggi (Barcelona) i MACBA. Vuit anys després de l'inici de l'aliança, el vincle segueix viu i el centre felicita el 25è aniversari del museu, recordant la transformació educativa des de l'art.

L’escola Montessori (Rubí) i el CIM-UPC. L'equip directiu del CIM-UPC assisteix a les activitats organitzades pel centre en benefici de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio.

Co-creem activitats

L’escola Peramàs (Mataró) i el CREAF. En ple confinament, el centre educatiu i el CREAF elaboren una activitat perquè l'alumnat observi i estudi els ocells de la capital del Maresme.

L’escola Tanit (Santa Coloma de Gramenet) i l’Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC). Un submarí va ocupar el pati de l'escola. Es tracta d'un recurs facilitat per l'ICM-CSIC per oferir a l'alumnat una experiència vivencial del món marí.

Afavorim la projecció

L’escola Sant Ignasi (Manresa) i Althaia Manresa. En plena primera onada de la covid, l'alumnat del centre va fer arribar cartes i dibuixos als pacients i als professionals sanitaris de l'Hospital St. Joan de Déu de Manresa.

L’escola Gayarre (Barcelona) i l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC). Josep Samitier, director de l'IBEC va aprofitar la visita de l'alcaldessa de Barcelona a les seves instal·lacions per explicar-li l'aliança Magnet.