66.gif

La llibertat individual i els seus límits

En aquest treball els autors tracten de la llibertat dels ciutadans, i la primera dificultat amb què topen és la definició d'aquest concepte. Definir vol dir delimitar i, en termes absoluts, el concepte de llibertat exclou qualsevol limitació. Evidentment, aquest no és el lloc per a una reflexió filosòfica, almenys per una raó: en qualsevol societat la conducta dels individus es troba sotmesa a limitacions i, més precisament, a les constriccions derivades de les normes jurídiques. Més que d'idees abstractes hem d'ocupar-nos de les circumstàncies concretes en què la nostra llibertat pot veure's afectada.

• Pàgines 46
  • Data 28/01/1992