502.jpg

La reconversió de l'ofici d'educar

Aquest llibre, com tota aventura oberta, més que oferir respostes vol compartir amb el lector una sèrie de reflexions sobre fenòmens socials contemporanis complexos, per avançar en la seva comprensió: els grans eixos de la globalització, els canvis en la família, el perfil plural de l'alumnat, les noves migracions, la transformació de les institucions... i les repercussions de tot plegat en la tasca educativa. Aquesta comprensió hauria d'esmolar i fer més idònies i eficients les eines de treball indispensables per a cada docent. No tothom en traurà el mateix profit pràctic, però qualsevol docent, en participar activament en anàlisis i reflexions com aquestes, incrementarà la seva comprensió del món en el qual ensenya i cap al qual dirigeix les noves generacions. Un món ple d'incerteses, en què cal posar la confiança, més que mai, en la intel·ligència dels docents, per associar-los activament en la recerca de solucions als nous reptes educatius; un món d'incerteses en el qual l'escola val menys per les respostes que imprimeix en les noves generacions, que per la pertinència de les preguntes a les quals les obre, tot ajudant a formular-les adequadament.

  • Pàgines 160
  • Data 28/01/2009
  • ISBN 978-84-9766-324-3

Aquest llibre, com tota aventura oberta, més que oferir respostes vol compartir amb el lector una sèrie de reflexions sobre fenòmens socials contemporanis complexos, per avançar en la seva comprensió: els grans eixos de la globalització, els canvis en la família, el perfil plural de l'alumnat, les noves migracions, la transformació de les institucions... i les repercussions de tot plegat en la tasca educativa. Aquesta comprensió hauria d'esmolar i fer més idònies i eficients les eines de treball indispensables per a cada docent. No tothom en traurà el mateix profit pràctic, però qualsevol docent, en participar activament en anàlisis i reflexions com aquestes, incrementarà la seva comprensió del món en el qual ensenya i cap al qual dirigeix les noves generacions. Un món ple d'incerteses, en què cal posar la confiança, més que mai, en la intel·ligència dels docents, per associar-los activament en la recerca de solucions als nous reptes educatius; un món d'incerteses en el qual l'escola val menys per les respostes que imprimeix en les noves generacions, que per la pertinència de les preguntes a les quals les obre, tot ajudant a formular-les adequadament.

Documents relacionats

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar