cob_16_230x310_qfcat.jpg

Millora l’aprenentatge de l’alumnat mitjançant el treball per projectes?

En els últims anys, l’aprenentatge basat en projectes (ABP) ha guanyat popularitat sota el paraigua d’organitzacions internacionals, governs i centres educatius que veuen en aquesta metodologia una eina per millorar l’aprenentatge de l’alumnat i promoure les competències del segle XXI mitjançant l’exploració, la creació i la construcció de solucions a problemes. De manera paral·lela, s’han començat a elaborar estudis sobre els efectes d’aquesta pedagogia que poden informar sobre les seves possibilitats i limitacions reals. En aquesta revisió, es formulen les preguntes següents: quin impacte té el treball per projectes i centres d’interès sobre l’aprenentatge de l’alumnat?; quines són les característiques dels programes més efectius?; per a qui són més efectius aquests programes?, i és recomanable estendre aquesta pràctica educativa a Catalunya?

  • Data 12/12/2019

En els últims anys, l’aprenentatge basat en projectes (ABP) ha guanyat popularitat sota el paraigua d’organitzacions internacionals, governs i centres educatius que veuen en aquesta metodologia una eina per millorar l’aprenentatge de l’alumnat i promoure les competències del segle XXI mitjançant l’exploració, la creació i la construcció de solucions a problemes. De manera paral·lela, s’han començat a elaborar estudis sobre els efectes d’aquesta pedagogia que poden informar sobre les seves possibilitats i limitacions reals. En aquesta revisió, es formulen les preguntes següents: quin impacte té el treball per projectes i centres d’interès sobre l’aprenentatge de l’alumnat?; quines són les característiques dels programes més efectius?; per a qui són més efectius aquests programes?, i és recomanable estendre aquesta pràctica educativa a Catalunya?

Publicacions i vídeos

Contingut relacionat

Resum: Aprenent per projectes: estratègies i programes que funcionen

Què funciona (i que no) en el treball per projectes: evidències internacionals - Marc Lafuente

Com impulsar les metodologies d’indagació als centres educatius? - César Coll

Com pot l’equip directiu promoure el treball per projectes en el centre educatiu? - Elena Ferro

3 claus per estendre el treball per projectes als centres educatius - Sergi del Moral

Aprenent per projectes: estratègies i programes que funcionen

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar