Nota de premsa: Connectant-se amb l’escola: què funciona en la lluita contra l’absentisme escolar?
- Data 05/05/2020
L’absentisme crònic es redueix amb programes que inclouen incentius acadèmics i econòmics, i que eviten les sancions
- Alguns centres educatius tenen un 30% d’alumnat amb absentisme crònic i la crisi de la Covid-19 pot fer créixer la desvinculació escolar
- Els programes contra l'absentisme són efectius tant a primària com a secundària, especialment per a l’alumnat amb més risc d’abandonament
- Aquests programes tenen més impacte quan inclouen les famílies, a través de formació o pactes vinculants
En el marc del projecte Què funciona en educació?, l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua) i la Fundació Bofill presenten un informe que revisa els resultats de més de 100 estudis que analitzen de forma rigorosa l’impacte que tenen diferents programes que lluiten contra l’absentisme escolar sobre l’assistència a classe, la desafecció escolar, l’ansietat i la delinqüència.
Els resultats d’aquesta revisió ?? la més extensa sobre el tema feta fins ara ?? es presentaran en un webinar el proper 7 de maig, a les 18h. Recercadores i professionals de primera línia debatran les implicacions d’aquests resultats en el context de la crisi provocada per la Covid-19.