464.jpg

Processos de segregació escolar a Catalunya

La distribució de l'alumnat entre els diferents centres educatius és un aspecte central per garantir l'equitat educativa i la cohesió social. En aquesta publicació s'analitzen els processos d'accés escolar a diferents municipis catalans, posant de manifest l'existència d'importants nivells de segregació escolar segons la procedència de l'alumnat, però també segons el nivell d'instrucció dels seus pares. La doble titularitat de la xarxa educativa, la segregació residencial en els municipis i les diferents lògiques de tria escolar de les famílies s'apunten com els principals factors explicatius dels nivells de segregació escolar.

  • Pàgines 156
  • Data 29/01/2007
  • ISBN 978-84-8334-854-3

La distribució de l'alumnat entre els diferents centres educatius és un aspecte central per garantir l'equitat educativa i la cohesió social. En aquesta publicació s'analitzen els processos d'accés escolar a diferents municipis catalans, posant de manifest l'existència d'importants nivells de segregació escolar segons la procedència de l'alumnat, però també segons el nivell d'instrucció dels seus pares. La doble titularitat de la xarxa educativa, la segregació residencial en els municipis i les diferents lògiques de tria escolar de les famílies s'apunten com els principals factors explicatius dels nivells de segregació escolar.

Documents relacionats

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar