cob_12_230x310_cat.jpg

Quin impacte tenen els programes d’orientació i assessorament en els alumnes?

Al llarg de les trajectòries educatives els alumnes es preparen constantment per superar els diferents reptes que es van trobant. Sovint necessiten algun tipus de suport, orientació o assessorament per poder fer front en millors condicions tant als reptes educatius com a les decisions que han de prendre sobre el seu futur.

  • Pàgines 24
  • Data 24/10/2018
  • ISBN 978-84-947887-0-3

Al llarg de les trajectòries educatives els alumnes es preparen constantment per superar els diferents reptes que es van trobant. Sovint necessiten algun tipus de suport, orientació o assessorament per poder fer front en millors condicions tant als reptes educatius com a les decisions que han de prendre sobre el seu futur.

En aquesta revisió d’evidències ens preguntem fins a quin punt els programes d’orientació i assessorament esdevenen instruments que milloren la situació dels alumnes, en quins àmbits tenen impacte (sobre el rendiment educatiu, la situació personal o emocional, les relacions amb el grup d’iguals, la seguretat en un mateix, etc.), i quines són les característiques que haurien de tenir per ser el més efectius possible.

Publicacions i vídeos

Contingut relacionat

Orientació i assessorament en l’àmbit educatiu: com millorar les trajectòries d’èxit de l’alumnat?

Francesc Colomé - Beques, ajuts i abandonament escolar prematur

Mauro Mediavilla - Beques, ajuts i abandonament escolar prematur

Sessió plenària 9 - 11.15 h: Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge

Les extraescolars a debat: quines i com generen oportunitats educatives? (retransmissió en directe)

Com aprofitar l’estiu per reduir les desigualtats educatives?

Els programes de tutorització individual milloren els aprenentatges? (resum)

Quins agrupaments a les aules milloren els aprenentatges per a tothom? (resum)

Sessió paral·lela 1 + conclusions: Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge

Sessió plenària: Agrupaments a l’aula i tutorització individual (retransmissió en directe)

Els incentius econòmics al professorat, milloren els resultats educatius?

Competències per al segle XXI: com les avaluem?

Quins agrupaments a les aules milloren els aprenentatges per a tothom? (resum)

Neus Gómez. El paper dels municipis com a entorns d’orientació

Sílvia Amblàs. Claus per a una orientació efectiva en els centres educatius

M. Carmen Olaya. Reptes de l’orientació a joves vulnerables

Manel Merino. Com fer possible un centre educatiu orientador?

Orientació i assessorament en l’àmbit educatiu: com millorar les trajectòries d’èxit de l’alumnat?

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar