cob_04_230x310_cat.jpg

Quin impacte tenen les activitats extraescolars sobre els aprenentatges dels infants i joves?

El lleure educatiu ha estat identificat com un element d’impacte en el desenvolupament cognitiu i social dels infants i adolescents, especialment en aquells d’entorns més desafavorits. No obstant això, l’heterogeneïtat de les activitats extraescolars i la diversitat de proveïdors d’aquests serveis són elevades, fet que provoca una important variabilitat en la qualitat de les activitats extraescolars i, per tant, en els seus impactes. Aquesta revisió d’evidència es pregunta fins a quin punt les activitats extraescolars esdevenen instruments d’increment del rendiment acadèmic i les habilitats psicosocials i quines activitats són més efectives.

  • Pàgines 21
  • Data 19/10/2016
  • ISBN 978-84-945870-4-7

El lleure educatiu ha estat identificat com un element d’impacte en el desenvolupament cognitiu i social dels infants i adolescents, especialment en aquells d’entorns més desafavorits. No obstant això, l’heterogeneïtat de les activitats extraescolars i la diversitat de proveïdors d’aquests serveis són elevades, fet que provoca una important variabilitat en la qualitat de les activitats extraescolars i, per tant, en els seus impactes. Aquesta revisió d’evidència es pregunta fins a quin punt les activitats extraescolars esdevenen instruments d’increment del rendiment acadèmic i les habilitats psicosocials i quines activitats són més efectives.

Publicacions i vídeos

Contingut relacionat

Les extraescolars a debat: quines i com generen oportunitats educatives? (retransmissió en directe)

Ens poden ajudar les evidències a dissenyar i millorar les activitats extraescolars?

Com aprofitar l’estiu per reduir les desigualtats educatives? (retransmissió en directe)

Quins agrupaments a les aules milloren els aprenentatges per a tothom? (resum)

Accés, equitat i qualitat: els reptes del sistema educatiu català - Sheila González

Poden les evidències ajudar-nos a dissenyar millors programes d'estiu?

Carles Barba: La batalla de l’equitat i la qualitat es decidirà en l’àmbit del temps lliure

La indústria del lleure canviarà l'educació? Tendències en el lleure familiar

Les extraescolars a debat: quines i com generen oportunitats educatives?

Competències per al segle XXI: com les avaluem?

Competències per al segle XXI: experiències i lliçons

Competències socials, emocionals i metacognitives: programes que funcionen (resum)

Sessió paral·lela 2: Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge

Sessió paral·lela 1 + conclusions: Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge

Sessió plenària 9 - 11.15 h: Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge

Com dissenyar programes d'estiu que ofereixin oportunitats a infants i joves?

Com aprofitar l’estiu per reduir les desigualtats educatives?

Els programes de tutorització individual milloren els aprenentatges? (resum)

Sessió paral·lela 2: Programes de tutorització individual reptes des de l'escola i l'entorn (retransmissió en directe)

Sessió paral·lela 1 / Agrupaments a les aules: millors aprenentatges per a tothom (retransmissió en directe)

Sessió plenària: Agrupaments a l’aula i tutorització individual (retransmissió en directe)

Els incentius econòmics al professorat, milloren els resultats educatius?

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar