Jaume Funes Artiaga
Psicòleg, educador i periodista català. Ha treballat a l’escola i en diverses administracions, en l’atenció educativa i terapèutica, la supervisió i l’acompanyament d’equips.
Veure’n més
Quines estratègies poden desenvolupar els centres educatius per esdevenir motors de motivació? Quins canvis cal introduir en la relació ensenyament-aprenentatge? Com es vinculen motivació i interessos individuals amb rendiment acadèmic? Com es poden capitalitzar els aprenentatges adquirits fora de l'escola? Tenim exemples de pràctiques exitoses? Són generalitzables al conjunt del sistema educatiu?
L'èxit escolar i personal són resultats clau que esperem dels sistemes educatius. Per aconseguir-ho, els experts destaquen la necessitat que es creï una veritable "comunitat d'aprenentatge", en la qual tant alumnes com professorat participin i experimentin el sentit d'aprendre. Dissortadament, el nostre sistema educatiu té nivells força alts de desafecció escolar: molts nois i noies viuen l'escola com un fet en bona part aliè a les seves vides personals i no se senten formar part d'una comunitat.
Per parlar de quines estratègies poden desenvolupar els entorns educatius per esdevenir motors de motivació, de quins canvis cal introduir en la relació ensenyament-aprenentatge; o de com es vinculen motivació i interessos individuals amb rendiment acadèmic i com es poden capitalitzar els aprenentatges adquirits fora de l'escola, la Fundació Jaume Bofill i la Universitat Oberta de Catalunya us conviden a aquest webinar conduït per Joan Badia, catedràtic de llengua i literatura, cofundador i membre de la plataforma PracticaReflexiva.pro i amb la participació de persones que han reflexionat sobre la desafecció escolar a Catalunya.
Publicacions, vídeos, actes i posts