1625.jpg

Un moment, dotze instants, mil possibilitats

Estudi del procés de construcció d'una recerca visual col·laborativa des d'una perspectiva reflexiva amb un grup d'adolescents. La col·laboració d'un grup de nois i noies que realitzen dotze imatges fotogràfiques d'aquells aspectes més importants del moment que viuen és el punt d'inici d'una reflexió que contempla tant el procés com els diferents materials derivats de la investigació. Els canvis metodològics, conceptuals i processals del projecte d'investigació, han comportat una necessitat de canviar la mirada entorn de la pròpia recerca, les estratègies emprades, el marc conceptual i les relacions que han anat intervenint. El procés d'aprenentatge que ha representat el treball de camp, ha portat a un necessari desplaçament d'una comprensió basada en l'objecte (l'adolescència, la identitat i la imatge) a la importància de la mirada relacional (les narratives visuals, la construcció de processos visuals de recerca col·laboratius). Els relats i les imatges que construeixen els i les adolescents a la recerca, són interpretades des d'una diversitat d'aproximacions que permeten una comprensió plural de les narratives visuals i que es focalitzen en la riquesa de construccions narratives corresponents a un moment i un marc de relacions determinat.

  • Pàgines 362
  • Data 10/07/2012

Estudi del procés de construcció d'una recerca visual col·laborativa des d'una perspectiva reflexiva amb un grup d'adolescents. La col·laboració d'un grup de nois i noies que realitzen dotze imatges fotogràfiques d'aquells aspectes més importants del moment que viuen és el punt d'inici d'una reflexió que contempla tant el procés com els diferents materials derivats de la investigació. Els canvis metodològics, conceptuals i processals del projecte d'investigació, han comportat una necessitat de canviar la mirada entorn de la pròpia recerca, les estratègies emprades, el marc conceptual i les relacions que han anat intervenint. El procés d'aprenentatge que ha representat el treball de camp, ha portat a un necessari desplaçament d'una comprensió basada en l'objecte (l'adolescència, la identitat i la imatge) a la importància de la mirada relacional (les narratives visuals, la construcció de processos visuals de recerca col·laboratius). Els relats i les imatges que construeixen els i les adolescents a la recerca, són interpretades des d'una diversitat d'aproximacions que permeten una comprensió plural de les narratives visuals i que es focalitzen en la riquesa de construccions narratives corresponents a un moment i un marc de relacions determinat.

Documents relacionats

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar