qjz-vota_educacio_web_ndp.png

Vota Educació: demanen als partits polítics una aposta per l’equitat educativa a les portes de les eleccions

Nota de premsa: La Fundació Bofill demana als partits polítics una aposta per l’equitat educativa a les portes de les eleccions

L’equitat és el principal repte del proper mandat. La recerca i les experiències dels països capdavanters en educació evidencien que la falta d’equitat d’un sistema educatiu llasta la seva qualitat i els resultats globals. Perquè Catalunya disposi d’un sistema robust i de qualitat, cal reduir dràsticament els nivells de desigualtat actuals.

• Pàgines 6
  • Data 28/01/2021

Catalunya ha fet molts avenços en matèria educativa en els darrers anys, però la crisi de la Covid-19 ha posat de manifest algunes de les febleses i desigualtats del sistema educatiu. Reptes que fa temps que tenim sobre la taula, però que arran de la pandèmia s’estan agreujant.

Som en una cruïlla històrica que ha de conduir-nos a fer un salt endavant i superar alguns dels obstacles que frenen el progrés educatiu i social del nostre país. Per aquest motiu, la Fundació Bofill ha elaborat una agenda de 15 mesures de política pública per donar resposta a 6 grans reptes educatius de país. Són propostes que donen resposta al principal problema del sistema educatiu: la falta d'equitat.

L’agenda conté mesures concretes, factibles (en molts casos ja s'estan duent a terme), i quantificades. Són propostes ben fonamentades en el coneixement provinent de la recerca per abordar els principals reptes educatius i que tenen potencial de generar un consens ampli entre les forces polítiques parlamentàries.