08_anuari18_sep_489-x-750.jpg

Xarxes de corresponsabilitat socioeducativa: un nou repte per a la governança del sistema educatiu

D’un temps ençà, el canvi exponencial en què estem immersos és ben evident en cadascuna de les nostres esferes vitalss. Com a mestres o educadors, com a pares o bé com a ciutadans d’aquest món veiem i vivim com dia a dia tot es transforma. No hi ha dubte, els esdeveniments són sorprenents, els canvis són vertiginosos i la consciència que això és així ja s’ha instal·lat en el nostre enteniment. Vivim en un món de reptes i problemes complexos dominats per la incertesa. L’educació no se n’escapa i, no només això, sinó que hi ha de donar resposta tenint en compte la seva naturalesa proactiva, d’acompanyament al desenvolupament de les persones i de voluntat transformadora. Saber que la societat evoluciona cap a una complexitat creixent, sovint vinculada a majors cotes de desigualtat (de Castro, 2001), posa de manifest la necessitat de repensar l’educació i el seu compromís social. En la modernitat líquida, caracteritzada metafòricament pels conceptes de fluïdesa, flexibilitat i adaptació (Bauman, 1999), naveguen malament les organitzacions rígides i les estructures pesants, i això l’educació ho ha de tenir ben present.

  • Pàgines 55
  • Data 21/06/2019
  • ISBN 978-84-947887-5-8

D’un temps ençà, el canvi exponencial en què estem immersos és ben evident en cadascuna de les nostres esferes vitalss. Com a mestres o educadors, com a pares o bé com a ciutadans d’aquest món veiem i vivim com dia a dia tot es transforma. No hi ha dubte, els esdeveniments són sorprenents, els canvis són vertiginosos i la consciència que això és així ja s’ha instal·lat en el nostre enteniment. Vivim en un món de reptes i problemes complexos dominats per la incertesa. L’educació no se n’escapa i, no només això, sinó que hi ha de donar resposta tenint en compte la seva naturalesa proactiva, d’acompanyament al desenvolupament de les persones i de voluntat transformadora. Saber que la societat evoluciona cap a una complexitat creixent, sovint vinculada a majors cotes de desigualtat (de Castro, 2001), posa de manifest la necessitat de repensar l’educació i el seu compromís social. En la modernitat líquida, caracteritzada metafòricament pels conceptes de fluïdesa, flexibilitat i adaptació (Bauman, 1999), naveguen malament les organitzacions rígides i les estructures pesants, i això l’educació ho ha de tenir ben present.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar