Fundació Bofill

Recerca i acció!

Evidències que transformen l'educació

Obert
Un punt de trobada entre la pràctica i la recerca educativa.
Convertim el coneixement en claus i palanques per a una millor educació!

Cada any, arreu del món, i també al nostre país, s’impulsa un gran nombre de projectes de recerca al voltant dels fenòmens educatius i s’avaluen moltes pràctiques i estratègies que busquen promoure unes millors condicions d’aprenentatge per a tothom. Aquestes recerques són el fruit de la inquietud i de la col·laboració de molts docents, professionals, recercadores i recercadors compromesos amb la millora de l’educació, que busquen generar i aportar coneixement per incrementar les oportunitats d’aprenentatge d’infants i joves.

Però, què acaba passant amb tot aquest coneixement? Tot i que té un gran potencial per enriquir la reflexió professional, per inspirar la cerca de solucions i per ajudar a respondre les preguntes que tot professional té en el seu exercici, sovint no arriba a ser conegut per aquells que realment li podrien donar un valor.

Amb “Recerca i acció!” volem contribuir a transformar el coneixement sobre l’educació i l’aprenentatge en accions generadores d’oportunitats.

• Amb el butlletí volem oferir als professionals de l’educació una finestra oberta a la recerca educativa més valuosa per a la pràctica. Una font d’aprenentatge i d’inspiració per respondre als reptes als quals dia a dia feu front des dels centres educatius, entitats, serveis socials, ajuntaments i administracions educatives.
  • Amb els laboratoris, seminaris i actes públics, oferim eines i espais de conversa i reflexió que ajudin a convertir les pistes i els indicis de la recerca educativa en claus i palanques per a la millora de l’educació.

"RECERCA I ACCIÓ!" t'interessarà si...

• Et dediques a educar i a acompanyar infants i joves des d’una escola, una entitat o un servei educatiu o social, i tens ganes de conèixer pràctiques i reflexions d’altres professionals.
  • Tens responsabilitats en l’àrea d’educació, d’infància o de joventut d’un ajuntament i vols estar al dia de recerques que t’ajudin a millorar les oportunitats dels infants i joves del municipi.
  • Treballes en el món socioeducatiu i vols debatre amb el teu equip com enfortir el vostre projecte o servei.
  • ...i, en general, si treballes o t'interessa el món educatiu i vols acompanyar-te de la recerca per seguir oferint oportunitats!

Segueix-nos!

Subscriu-te al butlletí de la Fundació Bofill i rebràs periòdicament continguts especials de “Recerca i acció!”, amb síntesis de recerca local i internacional, punts de vista i testimonis de professionals, i exemples de pràctiques inspiradores d’arreu del territori. I també podràs estar al cas dels laboratoris, actes i seminaris que organitzem.

Tens propostes?

Vols proposar-nos que parlem d’algun tema, investigació o pràctica en particular?
Estàs impulsant alguna recerca o programa i creus que els resultats poden ser interessants per a altres professionals?
Posa’t en contacte amb nosaltres: malegre@fbofill.cat / acustodio@fbofill.cat

No t’ho perdis

Segones oportunitats: quines són les claus del retorn a l'educació?

[Resum] Segones oportunitats: quines són les claus del retorn a l'educació?

Què ha après l'Escola Municipal de Segones Oportunitats de Barcelona de la seva avaluació?

‘Crec en tu’. Com fem un centre acollidor i amb altes expectatives envers els alumnes?

[Resum] Millorar les expectatives dels docents augmenta el rendiment dels alumnes més desavantatjats

Actes

Actes anteriors