rp9-educacio-inclusiva.png
07/05/2022
09:30h - 12:30h

Edcamp Educació Inclusiva

Educació Inclusiva. Reptes i converses entorn de l'educació inclusiva.

Engresca’t a compartir, reflexionar i aprendre sobre reptes i temes al voltant de l'Educació inclusiva, i com des de l’escola podem acollir, atendre i valorar tothom, en aquest edcamp telemàtic.

L’escola té una important missió social, dins de la qual s’inclou desenvolupar i assegurar els mateixos drets a tots els infants, sigui quina sigui la seva procedència, ètnia, situació social, capacitats físiques i psíquiques, o qualsevol altra particularitat que pugui ser considerada com una font de diferència. Per això l’escola ha de ser una escola inclusiva.

Segons Stainback (2001), l’educació inclusiva és el procés pel qual s’ofereix a tots els infants, sense distinció de la discapacitat o qualsevol altra diferència, l’oportunitat per continuar essent membre de la classe ordinària i per aprendre dels seus companys, i juntament amb ells, dins l’aula.

No és el mateix la integració que la inclusió, ni les mateixes idees estan darrere d’una menció o una altra en els objectius d’una institució. No es tracta de què un infant pugui superar les dificultats que la seva presumpta diferència o dificultat li genera, com proposa la corrent integradora, sinó de respectar-la i compartir-la.

Així doncs, podem dir que l’educació inclusiva abraça a qualsevol infant, sense fer distinció. La tasca com a docents i altres membres de la comunitat educativa és elevada, ja que no és fàcil iniciar aquest procés.

Cal plantejar-nos si és viable portar-ho endavant i no només com a docents sinó com a famílies també. Cal fer-nos diferents preguntes al respecte, com per exemple… Tenim els professionals necessaris?

Quan ens referim a una escola inclusiva pels coneixements que transmet en cadascuna de les matèries que formen el seu currículum i que disposa dels recursos necessaris per atendre tothom, o els exigeix, si no els té; però, a més, parlem d’una escola que acull i valora tothom perquè, per damunt de tot, valora l’amistat, la tolerància, el respecte a les diferències i la solidaritat, que són els pilars d’una societat justa i democràtica (Pujolàs, 2015).

Per això ens fa molta il·lusió tirar endavant aquesta proposta i celebrar un Edcamp Online Educació Inclusiva amb totes vosaltres!

L'Edcamp es durà a terme el pròxim 07/05/2022 i es farà en format online a través de videoconferències simultànies. La proposta de temes de conversa es realitzarà prèvia a l'Edcamp. Des d’avui podeu accedir al Padlet i proposar què voleu compartir com a tema de conversa. L’equip organitzador de l’Edcamp Educació Inclusiva organitzarà aquests temes per crear el mapa de sessions amb els enllaços a les videoconferències, que es compartiran amb vosaltres.

Animeu-vos i inscriviu-vos a l’Edcamp sobre Educació Inclusiva online!