1_300x405.jpg
08:00h - 12:00h

Capgirant els espais escolars: les veus dels protagonistes del canvi

Ateneu Barcelonès (Sala d'actes Oriol Bohigas) Veure mapa

Què passa quan proposem a un centre que redissenyi algun dels seus espais per tal de millorar els aprenentatges dels alumnes i la convivència al centre? Sorgeixen noves  oportunitats d’aprenentatge i relació durant el procés? Com s’han superat les dificultats que han anat apareixen? Com s’han estimulat els coneixements i experteses de la comunitat i quin paper ha jugat? Quines estratègies funcionen millor per implicar a alumnat i famílies? Quines solucions s’han produït i quines d’aquestes són més sostenibles? Quins són els aprenentatges generats i els canvis que s’han donat? Queden reptes per endavant?

Per tal de respondre a aquestes i altres qüestions, us convidem a participar en la Jornada final del Projecte Hack The School 2016-2017 que es durà a terme el dissabte dia 17 de juny de 2017 a Barcelona. Convençuts de que repensar els espais escolars és central per la transformació educativa que estem vivint, Hack The School, espais per aprendre i conviure, va néixer com una aposta per reflexionar i experimentar amb la reorganització i transformació dels espais escolars com a element catalitzador d’un canvi més profund, tant a nivell educatiu com a nivell comunitari.

Aquesta trobada vol ser un espai d’intercanvi de bones pràctiques, d’aprenentatges i solucions que els centres han desenvolupat amb la involucració de la comunitat educativa. També vol ser un espai de reflexió i treball que comptarà amb la conferència de María Acaso “Idees per dissenyar espais d’aprenentatge i convivència” i tallers participatius. Durant la jornada també aprofitarem per lliurar els premis a les experiències més prometedores.

El programa de la jornada serà el següent:

10 h. Benvinguda a la jornada.

10.15 h. Taula rodona “Hack the School des de totes les mirades”.

10.45 h. Conferència “Idees per dissenyar espais d’aprenentatge i convivència” a càrrec de Maria Acaso, experta en disseny d’espais i arts.

11.45 h. Lliurament de premis

12 h. Cafè i espai de pòsters

12.40 h. Tallers simultanis

• Taller 1: Volem un pati amb relacions més igualitàries. Per on comencem? a càrrec d'Equal Saree