perspectives.jpg
07/11/2013
17:30h - 17:30h

Com avaluar les competències de la població adulta al llarg de la vida?

Cercle d'Economia Veure mapa

Dijous, 7 de novembre de 2013 a les 18.30h, la Fundació Jaume Bofill i la Direcció d'Educació de l'OCDE van presentar els resultats de la nova enquesta internacional sobre competències de la població adulta: "The OECD Survey of Adult Skills" (PIAAC), al Cercle d'Economia de Barcelona (C. Provença, 298).

La societat de la informació i el coneixement en què vivim requereix de persones amb competències i habilitats desenvolupades. Un dels reptes principals que afronta la majoria de països és el de formar les persones amb les competències necessàries per viure, treballar i participar en les societats del segle XXI. Una titulació formal no garanteix l'entrada al mercat de treball, també és necessària una sèrie d'habilitats, cada vegada més apreciades i valorades en les diferents esferes de la vida diària.

La informació que aporta aquesta enquesta internacional servirà als països per comprendre en quina mesura l'educació pot millorar les competències que les persones necessiten per a la seva vida diària, tant a nivell professional com social i personal.

Per contribuir a aquest debat, la Fundació Jaume Bofill en col·laboració amb la Direcció d'Educació de l'OCDE van aprofitar el llançament de la nova enquesta PIIAC sobre competències de les persones adultes per debatre a fons qüestions d'interès per a tota la població com ara: Tots els ciutadans poden llegir i entendre un text? Quines persones tenen més facilitat per desenvolupar-se en ambients tecnològics? El nostre sistema educatiu està responent a les demandes d'un mercat de treball canviant? Per què els joves ho tenen tan difícil per trobar una feina?

Van intervenir:

William Thorn, analista sènior de polítiques educatives a la Direcció d'Educació de l'OCDE i cap del projecte PIAAC.

Òscar Valiente, professor i investigador al Departament d'Educació de la Universitat de Glasgow.

L'acte era gratuït i obert a tothom. Per assistir-hi només calia inscriure's. Places limitades.

El debat es va poder seguir en directe per videostreaming i també a través de Twitter @FundacioBofill, amb el hashtag #perspectivesbofill.

Aquest acte va comptar amb la col·laboració del Pascal International Observatory i amb el suport del Cercle d'Economia i l'Obra Social "la caixa".

Com avaluar les competències de la població adulta al llarg de la vida?
Cercle d'Economia