1_maker_centreseducatius.jpg
16:00h - 18:30h

Contagia’t de la mirada 360! Jornada d’experiències educatives en xarxa

Escola Virolai de Barcelona Veure mapa

Els Centres Educatius 360, connecten els espais i els temps educatius de la vida dels infants i joves, per aconseguir que visquin el màxim d’experiències i d’oportunitats d’aprenentatge amb valor educatiu. Però què podem aprendre d’aquestes pràctiques? Quines mesures implementen per garantir que tots els infants accedeixen a activitats extraescolars enriquidores? Com promouen que els infants i adolescents construeixin itineraris d’aprenentatge personalitzats? Quins criteris tenen en compte? Què tenen en compte els docents a l’hora d’orientar a l’alumnat i a les seves famílies sobre les activitats del fora escola més adequades i adaptades a les motivacions i aprenentatges dels infants i joves? Com aquests centren maximitzen la seva tasca a través del treball col·laboratiu i continuat amb l’entorn?  Quines barreres es troben?  Quines estratègies desenvolupen per tal que l’alumnat i les seves famílies participin en la vida comunitària i cultural de l’entorn.?

Per a inspirar, per aprendre, per compartir estratègies, des de la Fundació Jaume Bofill us conviden a una jornada per conèixer pràctiques de Centres Educatius 360 que ens ajudaran a identificar els elements clau, els reptes i les oportunitats de treball que se'n desprèn. I ho volem fer de la mà dels impulsors d’aquestes pràctiques. A la jornada tindreu ocasió de conèixer pràctiques innovadores sobre àmbits diversos com l’aprenentatge maker, educació musical, cinema, reforç educatiu, menjadors escolars, biblioteques i activitats esportives entre d’altres. Un espai únic per intercanviar coneixements i reptes sobre com connectar el “dins i fora escola” i integrar les capacitats, necessitats i interessos particulars dels infants i joves al propi projecte educatiu i al del municipi.

Voleu saber quines pràctiques ens acompanyaran?

• Moviment Maker, creativitat i comunitat. Amb Xavier Rosell, del Consorci de Barcelona i Juanvi Rodríguez, coordinador dels ateneu de Fabricació de Barcelona.
  • Cinema en curs. Cinema i vida com a fonts d’aprenentatge. Amb Fanny Figueras, professora de l'Institut Moisès Broggi i Pep Garrido, cineasta del projecte cinema en curs.
  • Aprenentatge Servei. Educar per a la ciutadania. Amb Josep Maria Puig, coordinador del Centre Promotor d'APS acompanyat per Jordi Ibáñez, responsable d'Innovació Educativa de l'Hospitalet de Llobregat.
  • Participació i governança: el Fòrum de les Adolescències de Granollers. Amb Júlia Domènech, estudiant membre del Fòrum i vicepresidenta del Consell Nacional d’Infants i Adolescents de Catalunya (CNIAC) i en Francesc Reverter, tècnic d’educació i infància de l’Ajuntament de Granollers. Professor associat a la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona.
  • Una escola d’arts i música integrada al territori. Amb Eliseu Ribes, coordinador de l'Escola Municipal de les Arts de Sta. Perpètua de Mogoda i en Jordi López, Cap d'Estudis de l’Escola Sta. Perpètua de Mogoda.
  • Projecte del temps de migdia de la comarca del Moianès. Amb Toni Comajoan, director de l’escola de L’Estany (ZER Moianès Llevant) i Ruth Fernandez, tècnica d’ensenyament del Consell Comarcal del Moianès.
  • Trajectes de Lectura. Biblioteca escolar amb visió 360. Amb les responsables del projecte de l'Escola Francesc Aldea i de membres de la comunitat educativa de Terrassa.
  • Juga Verd Play. Valors esportius en xarxa. Amb Carlos Gonzàlez, ideòleg del projecte i Doctor en educació física per la UB i professor d'Educació Física de l' INEFC acompanyat per Carles Zurita professor de l’Escola Virolai.
  • Projecte Enxaneta. Reforç escolar en tàndem a Vic  Amb Marcel Barjuan (coordinador del projecte-UVic), la Laia Sala (mentora que desenvolupa el projecte a l'escola la Sínia de Vic) i l'Andrea Parareda (TIS de l'escola la Sínia de Vic).

Podeu fer la inscripció per assistir-hi presencialment clicant aquí.

Recordem que aquest és un acte obert a tothom, formeu o no part de la Crida #CentresEducatius360.

Contagia’t de la mirada 360! Jornada d’experiències educatives en xarxa
Escola Virolai de Barcelona