debat-a-vic.jpg
21/02/2013
17:00h - 17:00h

Debat a Vic: L'aliança entre família i escola: clau de l'èxit educatiu?

Sala d'actes de la Facultat d'Educació de la Universitat de Vic Veure mapa

Dijous 21 de febrer de 2013, a les 18.00 h a la Sala d'actes de la Facultat d'Educació de la Universitat de Vic, es va debatre a fons sobre les preguntes següents:

Quin és el rol i el lloc de les famílies a l'escola? El treball amb famílies és una part central del "fer de mestre"? L'escola tem la participació i la crítica de les famílies? Les famílies desconfien dels mestres? Pensen que el mestre només treballa pels seus interessos? Existeix un espai de trobada i diàleg en les centres d'educació obligatòria? Com es poden construir aliances entre docents i famílies per afavorir l'èxit escolar? Escola i família poden treballar junts en favor dels infants i joves des de la coresponsabilitat?

En el debat van intervenir com a ponents:

Antoni Tort, professor de pedagogia a la Universitat de Vic, i

Jordi Collet, professor de sociologia de la mateixa universitat.

Tots dos són autors de l'informe de la Fundació Jaume Bofill Famílies, escola i èxit. Millorar els vincles per millorar els resultats, que presentarà en el mateix acte.

Va seguir una taula rodona en què van participar:

Cristina Cardo, directora de l'Escola Bressol Pa amb Xocolata de Tona

Gina Codinachs, directora de l'Escola La Sínia (Vic)

Joel Pascual, cap d'estudis i professor d'ESO a l'Escola Cultura Pràctica (Terrassa)

Moderava: Joan Soler, cap del Departament de Pedagogia de la UVic.

L'acte va ser a les 18h a la Sala d'actes de la Facultat d'Educació de la Universitat de Vic (Edifici C)- Sala Mercè Torrents. C/ Miquel Martí i Pol (Vic).Per assistir-hi no calia inscripció.

Famílies, escola i èxit. Millorar els vincles per millorar els resultats és una contribució crítica al debat sobre els vincles entre els docents i les famílies de l'alumnat; una qüestió incòmoda i cabdal alhora per comprendre els resultats desiguals de l'alumnat. S'hi qüestiona el discurs actual d'acusació mútua entre mestres i progenitors, i s'hi proposen elements per a una vinculació alternativa que porti a millorar l'equitat dels resultats acadèmics

Debat a Vic: L'aliança entre família i escola: clau de l'èxit educatiu?
Sala d'actes de la Facultat d'Educació de la Universitat de Vic