b56-banners-edcamps-educacio-comunitaria.png
06/05/2022
11:00h - 14:00h

Edcamp Educació Comunitària

Centre Cívic Cotxeres de Sants. Pas de Fructuós Gelabert, 6, 08014 Barcelona Veure mapa

L’educació comunitària és aquella que es dóna des de la comunitat, per a la comunitat i amb la comunitat. Per tant, no és una acció individual sinó el resultat d’un treball conjunt entre diferents agents del territori.

En les nostres escoles i instituts, i per part de totes les integrants de les mateixes (personal docent i no docent, alumnat, famílies, tècniques de l'administració pública, professionals de l'educació el lleure, l'àmbit social, mentories…) es duen a terme diàriament un munt d'accions amb clau comunitària que el que persegueixen és el benestar i l'atenció de qualitat d’infants i joves que les integren. Moltes vegades, no en som conscients, doncs no li atribuïm aquest nom concret d'Educació Comunitària, però és important posar en valor que cada vegada que existeix o es crea un espai de coordinació i comunicació entre diferents agents amb l'objectiu de millorar la vida i l'experiència educativa d’infants i joves, s'està duent a terme una acció educativa amb clau comunitària.

Per altra banda, aquests processos vinculen amb l'educació a temps complet, reconeixent tota acció i participació educativa tant sigui dins com fora l’escola, així com en horari lectiu com no lectiu i des d’una educació formal com no formal. Es basa en el reconeixement de la comunitat educadora identificant-ne els múltiples agents que la conformen i en crear xarxes socioeducatives reals, fortes i eficients que estiguin pensades per l'acció i facilitin aconseguir els objectius i reptes principals construint a la vegada comunitat i coneixement. Les característiques principals d'un model d'Educació 360º són:

• Model d’organització alternatiu als organigrames jeràrquics
  • Capacitat per integrar institucions i actors amb responsabilitat educativa
  • Compartir l’anàlisi de necessitats i els projectes d’un territori o comunitat
  • Coordinar l’acció socioeducativa de manera integral i coherent

Amb tot això, des del Grup de Treball d’Educació Comunitària de Sants-Montjuïc pretenem posar les bases per a que sigui possible construir una xarxa socioeducativa forta i autosuficient per tal de garantir la igualtat d'oportunitats, la connexió del temps lectiu i no lectiu, els itineraris personalitzats i el desenvolupament del potencial de la comunitat.

És per això que en el context de la Primavera 360 us convidem a participar de la trobada d’Educació Comunitària, seguint la metodologia Edcamp de trobada i intercanvi de les persones i agents integrants de la comunitat educativa.

Engresqueu-vos a participar!

Edcamp Educació Comunitària