viy-cartell-sessions-edhack.jpeg
27/04/2022
11:30h - 13:30h

Uneix-te als municipis que hackegen l’educació!

El moviment EDhack segueix quallant en les dinàmiques de treball comunitari dels municipis. Des dels ajuntaments de Reus, Girona i la Fundació GEM de Mataró s’organitzen tres trobades molt especials en les que parlarem (i experimentarem) com els valors de la cultura hacker ens donen eines de resposta als grans reptes educatius de manera col·lectiva.

Els dos primers ja han organitzat la seva hackató, i volen compartir com aquesta experiència ha canviat les seves maneres de treballar amb l’entorn i generar nous projectes. A Mataró la trobada servirà per presentar un espai Maker i també per poder catalitzar un equip motor que impulsi una hackató.

En totes tres trobades hi haurà tres espais:

1. Acció hacker: descobrirem d’una manera pràctica les noves metodologies per a la transformació socioeducativa que s’inspiren en la cultura hacker i el pensament del disseny.
  2. Filosofia hacker: reflexionarem i dialogarem sobre els valors hackers que ens permeten canviar la mirada i liderar canvis socials tangibles.
  3. Reptes hacker: posarem en comú reptes socioeducatius de diversos municipis per veure com la manera de treballar dels hackers i ens ajuda a generar noves solucions tot creant xarxa.

Per facilitar aquests espais comptarem amb cinc persones:

Dr. Nelson Pretto: Profesor de la Facultat d'Educació de la Universitat Federal de Bahía i Investigador visitant a la Universitat de Barcelona.

Com a referents locals:

Dídac Aluja (Tècnic de Joventut de l’Ajuntament de Reus)

Edu Ortiz (Tècnic de Joventut de l’Ajuntament de Girona)

Toni del Rio (Docent i Cap d’innovació a l’escola GEM de Mataró)

Pep Marés (Impulsor del projecte EDhack)

• Horari: 11:30h - 13:30h

Aquestes trobades son 100% presencials, i convidem a regidories d’educació, joventut, cultura o promoció econòmica a participar-hi. Així com els equips tècnics corresponents. I per suposat, qualsevol persona interessada (docents, emprenedores, famílies, etc) en transformar l’educació en clau municipal. Com sempre diem els hackers, no ens importa qui ets, sinó el que fas! Per tant, serà una trobada molt informal, capacitadora i orientada a l’aprenentatge col·lectiu.

Jornada a REUS: 27 d'abril (11:30 - 13:30) > Casal de les Dones (Plaça de la Patacada, 9)

Jornada a GIRONA: 12 de maig (11:30 - 13:30) > L’Estació Espai Jove (Carrer de Santa Eugènia, 17)

Jornada a MATARÓ: 17 maig (11:30 - 13:30) > Escola GEM / aula maker (Carrer Àvila, 9)

Si voleu participar, només cal que us registreu en aquest FORMULARI.

Aprofitem aquesta notícia per tornar-te a convidar a organitzar el vostre propi EDhack a la vostre ciutat o poble. Donar el primer pas és tan fàcil com CONTACTAR.

I si abans vol saber encara més coses del EDhack, tafaneja la WEB i tots els recursos oberts que tens al abast.

T’esperem!