butlleti_talis2013_presemtacio.jpg
10/07/2014
12:15h - 12:15h

El professorat treballa en condicions adequades?

Cercle d'Economia Veure mapa

Dijous 10 de juliol de 2014 a les 18.30 h, al Cercle d'Economia de Barcelona (carrer Provença, 298), la Fundació Jaume Bofill i la Direcció d'Educació de l'OCDE presentaran "TALIS 2013", on es donaran a conèixer els resultats de l'edició 2013 del "Teaching and Learning International Survey" (TALIS).

Per encarar els reptes que la societat demana a l'escola, el professorat treballa en les condicions més adequades? Cal millorar el model formatiu del professorat de primària i secundària? Contribueixen els procediments d'avaluació a incentivar les bones pràctiques del professorat? En un context d'ajustaments pressupostaris, les polítiques públiques tenen prou en compte el desenvolupament professional de mestres i professorat?

En l'acte es debatrà a fons sobre les conclusions d'aquest nou informe de la Direcció d'Educació de l'OCDE i sobre les estratègies que es podria adoptar a Catalunya per contribuir a millorar la tasca del professorat. Per contrastar l'anàlisi de TALIS de l'OCDE en el context català també participarà del DEBAT un expert de l'àmbit català.

Participants:

Julie Bélanger, analista de polítiques educatives a la Direcció d'Educació de l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic i una de les responsables en l'elaboració de l'informe.

Enric Prats, professor de Pedagogia Internacional de la Universitat de Barcelona i secretari del Programa de Millora i Innovació de la Formació de Mestres promogut pel Consell Interuniversitari de Catalunya.

TALIS aporta dades a escala internacional que permet als diferents països contrastar la seva realitat amb altres que tenen les mateixes problemàtiques i reptes, alhora que permet una anàlisi nacional i internacional de l'estat del professorat i l'ensenyament. Aquest estudi posa èmfasi a l'entorn d'aprenentatge i a les condicions de treball dels docents en les escoles, ja que analitza la docència i l'aprenentatge. I tu, què opines? Vols conèixer aquestes noves dades i debatre sobre les condicions de treball en el teu centre educatiu?

Acte gratuït i obert a tothom. Us hi esperem!
Hi haurà servei de traducció simultània al català i l'anglès.

La presentació es podrà seguir en directe en i també a través de Twitter @FundacioBofill, #perspectivesbofill i de Facebook.

Enllaços: Web TALIS OCDE

Podeu descarregar-vos i consultar el resum de premsa TALIS 2013 dels resultats de l'edició 2013 de l'informe TALIS i la presentació de la Julie Bélanger i la presentació de l'Enric Prats. Espanya ha participat en les dues edicions de l'informe TALIS, el 2008 i el 2013, fet que permet dur a terme una anàlisi profunda sobre l'estat del professorat i l'ensenyament.

El professorat treballa en condicions adequades?
Cercle d'Economia