debatseducacio.jpg
16:30h - 18:00h

Estratègies per aprendre a ser un docent excel·lent

Auditori del MACBA  Veure mapa

Doug Lemov, compartirà l'experiència d'Uncommon Schools, la institució educativa que dirigeix i, el desafiament que aquesta experiència proposa quant a la transformació en les maneres d'ensenyar.

El proper 30 d'abril a les 18.30 h, a l'Auditori del MACBA, portarem a terme una nova edició dels Debats d'Educació. En aquesta ocasió, el nostre convidat serà Doug Lemov, director general d'Uncommon Schools i autor de Teach Like a Champion, un reconegut estudi a nivell nord-americà sobre mestres de zones urbanes que han obtingut grans resultats, tot analitzant els seus mètodes concrets de treball.

Doug Lemov, compartirà l'experiència d'Uncommon Schools, la institució educativa que dirigeix i, específicament, el desafiament que aquesta experiència proposa pel que fa a la transformació en les maneres d'ensenyar, principalment en les situacions més desafavorides.

Prenent com a referència la seva proposta a Teach Like a Champion, un llibre que, en els darrers cinc anys, ha tingut una àmplia difusió entre la comunitat de mestre als Estats Units, la perspectiva de Doug Lemov ens permetrà debatre sobre algunes de les qüestions crítiques que comporta esdevenir un bon professional en l'àmbit de l'educació en el segle XXI:

- De quina manera pot incidir allò que els mestres fan a l'aula en dinàmica dels estudiants, en la seva motivació i, en darrer terme, en el seu rendiment?

- Quines formes d'acció poden esdevenir més efectives com a estratègia docent, principalment a l'hora d'intentar salvar l'escletxa de rendiment que distancia de la resta, els estudiants en situacions socioculturals de major desavantatge?

- Com es poden atraure, formar i retenir els millors mestres i professors a les nostres escoles i instituts?

- De quina manera es pot contribuir a difondre i incorporar les pràctiques més efectives en el marc de la professió?

- Com es pot obtenir el màxim rendiment de l'experiència dels bons professionals amb una àmplia distribució del seu coneixement en el conjunt del sistema educatiu?

Debats d'Educació és un fòrum organitzat per la Fundació Jaume Bofill i la Universitat Oberta de Catalunya, amb la col·laboració del MACBA, que té per objectiu promoure el debat sobre temes d'actualitat i de fons que considerem claus en relació als reptes i problemes que ha d'afrontar l'educació en el context social, polític i econòmic que vivim.

Servei de traducció simultània. Entrada lliure i aforament limitat.

També pots seguir l'acte en directe!

Segueix el debat en directe a través de la web de la Fundació o per Twitter amb l'etiqueta #debatseducacio o bé @UOCdirecte i @FundacioBofill.

Enllaços:

- Teach Like a Champion: 49 Techniques that Put Students on the Path to College (The Taxonomy of Effective Teaching Practices)

- The revolution that could change the way your child is taught

Estratègies per aprendre a ser un docent excel·lent
Auditori del MACBA