04/12/2013
14:45h - 14:45h

II Trobada pedagògica: Lectura i èxit educatiu

Auditori de CosmoCaixa Barcelona Veure mapa

Dissabte 14 de desembre de 2013, de 9.30h a 14.15h, es va celebrar una jornada formativa en la qual es va debatre sobre les qüestions següents : Com crear un ambient lector a l'escola? Com incorporar la lectura en pantalla, els llibres de coneixements i els àlbums il·lustrats a l'aula? Com integrar les noves tecnologies en l'aprenentatge de la lectura?

10:15-11:30 h Conferència "Lectura en pantalla: noves possibilitats d'ensenyar i aprendre"

- Laura Borràs, directora de la Institució de les Lletres Catalanes i directora del grup de recerca Hermeneia de la UB, sobre estudis literaris i tecnologies digitals.

11:30-11:50 h Pausa-cafè

12-13 h Taules rodones simultànies:

Taula A "Com crear un ambient lector a l'escola?" -

Mònica Baró, professora a la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona.

- Glòria Gorchs, responsable de l'àrea infantil de la Biblioteca Roca Umbert de Granollers. - Cristina Aliagas, investigadora a la Facultat d'Educació de la Universitat de Sheffield (Regne Unit).

Taula B "Experiències innovadores al voltant de la lectura"

- Txell Morera, Escola El Vilot de Sucs, "L'Odissea de llegar".

- Albert Correa, Col·legi Sant Andreu de Badalona, "Lectures en un món digital".

-  Lara Reyes, Escola Francesc Aldea de Terrassa, "Camins lectors".

13:15-14:15 h Conferència "Els il·limitats àmbits de la lectura"

- Gustavo Martín-Garzo, escriptor.

La trobada tindrà lloc a l'Auditori de CosmoCaixa Barcelona (C/ Isaac Newton, 26 Barcelona).

Oberta a tothom i per participar-hi només calia inscriure's a través de la Fundació Jaume Bofill (inscripció per al públic general) o del Programa de Formació del Professorat del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya (inscripció per a docents). En aquest enllaç trobareu indicacions per arribar al CosmoCaixa Barcelona.

Organitzaven: el Departament d'Ensenyament, la Fundació Jaume Bofill i la Fundació "la Caixa". La trobada es va poder seguir per Twitter a través de @lecxit Avançament dels vídeos amb experiències educatives relacionades amb la lectura que es podran veure a l'espai vídeo de la trobada.

II Trobada pedagògica: Lectura i èxit educatiu
Auditori de CosmoCaixa Barcelona