29/11/2013

Les capacitats parentals al servei de l'educació escolar dels fills

Palau Macaya de l'Obra Social 'la Caixa' Veure mapa

TALLER DE PETIT FORMAT

Divendres 29 de novembre de 2013 de les 9.30h a les 13h al Palau Macaya de l'Obra Social "la Caixa", la Fundació Jaume Bofill va organitzar un taller participatiu al voltant de les següents qüestions:

Quines són les pràctiques educatives que els pares i mares poden desenvolupar per potenciar el benestar i la seguretat dels seus fills i filles, i alhora la confiança en les seves pròpies capacitats educatives. Què és la criança positiva? En quins criteris es basa? Com podem traslladar aquests criteris a l'escola? Quin paper ha de tenir la comunitat educativa? Com es pot potenciar el desenvolupament de les capacitats dels pares i mares per a la cura i l'educació dels fills i filles sense adoctrinar-les? Quines són les estratègies personals, emocionals i educatives que fomenten una criança positiva dels infants? Com promoure el diàleg sobre els sabers familiars? Cal crear espais on els pares i mares puguin contrastar i repensar les seves experiències parentals?

Dinamitzava el taller: Raquel-Amaya Martínez González, professora del Departament de Ciències de l'Educació de la Universitat d'Oviedo. Autora del Programa-guía para el desarrollo de competencias emocionales, educativas y parentales del Ministerio de Sanidad y Política Social. El PaPalaPtaller va tenir lloc al Palau Macaya de l'Obra Social "la Caixa" (passeig de Sant Joan, 108. Barcelona), a les sales 4 i 5. L'accés era lliure i gratuït, i les places limitades.

El debat es va poder seguir via Twitter @FundacioBofill.

Les capacitats parentals al servei de l'educació escolar dels fills
Palau Macaya de l'Obra Social 'la Caixa'