ubo-360_targeto_twitter_896x1200-2.jpg
01/12/2022
18:00h - 19:30h

Municipis 360, municipis d'oportunitats. Presentació de l'agenda de polítiques locals d'Educació 360

HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior Veure mapa

L’augment de les desigualtats socials, de noves formes d’aïllament social, pobresa i exclusió i de les noves necessitats de cohesió social, d’acompanyament socioemocional i de reconstrucció de les comunitats, són reptes especialment desafiants per als barris, pobles i ciutats en aquesta propera legislatura municipal.

El treball conjunt dels agents socioeducatius i la consolidació de la comunitat local o comarcal com a espai d’aprenentatge connectat són solucions emergents per fer front als desafiaments actuals i per obrir un camp d’oportunitats en les trajectòries socioeducatives dels infants i adolescents. Davant de reptes comunitaris, respostes comunitàries.

La recerca continua mostrant la desigualtat d’accés a les oportunitats educatives que s’ofereixen als municipis i barris i que, a més, reforça la polarització educativa i la descohesió social existents. Si bé un 94,7% dels infants i adolescents de classe alta practica activitats d’enriquiment educatiu a les tardes, la xifra cau fins a un 76,3% en la classe baixa i no accedeixen al mateix tipus d’oferta.

En aquest context, els nous responsables polítics municipals de la propera legislatura hauran de liderar estratègies, solucions i mesures polítiques que garanteixin propostes de lleure més equitatives, inclusives, accessibles i de qualitat. Però… Com fer-ho? Quines mesures es poden implementar? Com convertir el lleure en un recurs enriquidor per a tots i totes?

L’Aliança Educació 360 presenta l’agenda de polítiques locals Municipis 360, municipis d’oportunitats. 28 mesures per a una legislatura d’educació a temps complet (2023-2027), en un acte públic que tindrà lloc el proper 1 de desembre de 18:00 a 19:30 h al Hub Social (c. Girona, 34 i. Barcelona).

Obrirà l’acte la directora de l’Aliança Educació 360, Fathia Benhammou. A continuació, Andreu Termes, coautor de l’agenda, en farà una breu presentació. I donarà pas a la taula rodona, on es podran conèixer cinc de les experiències municipals més rellevants al país que ja han impulsat polítiques generadores d’aquest canvi tan necessari.

PROGRAMA:

18:00 h. Benvinguda institucional, a càrrec de Fathia Benhammou.

18:10 h. Presentació de l’Agenda 360, a càrrec d’Andreu Termes, coautor de l’agenda.

18:30 h. Taula rodona, moderada per Laia Vicens, periodista de Catalunya Ràdio, amb la participació de:

• Francesc Arolas, regidor d’educació de Granollers (PSC).
  • Manel Castaño, regidor d’educació de Tarragona (ERC).
  • Albert López Guàrdia, regidor d’educació de Celrà (CUP).
  • Soledad Rosende, regidora d’educació de Martorell (JUNTS).
  • Maria Truñó, comissionada d’educació de Barcelona (EN COMÚ PODEM).

19:15 h. Torn obert de preguntes

19:30 h. Comiat

INSCRIPCIONS:

L’acte serà presencial i amb retransmissió en línia en directe per donar cobertura a tot el territori català. Per assistir-hi tant en modalitat presencial com virtual, cal inscriure’s prèviament a l’acte amb aquest formulari. La participació és gratuïta i es lliurarà un exemplar imprès de l’agenda als assistents.

HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior