butlleti_1a300x405.jpg

Jornada Escola Nova 21: Aliança per un sistema educatiu avançat

CosmoCaixa (carrer d'Isaac Newton, 26)/En directe Veure mapa

Jornada Escola Nova 21, una aliança per a un sistema educatiu avançat

Vivim en una societat canviant que ha transformat i accelerat radicalment les necessitats i modalitats d’aprenentatge tradicionals al món. Com ha viscut i incorporat aquests canvis l'escola catalana? Com desenvolupar les competències que les persones necessiten per tenir una vida plena i autònoma? Quines són aquestes competències avançades que necessitaran els ciutadans del futur? Com garantir l’assoliment d’aquestes competències en tota la població? És necessària i urgent una actualització del sistema educatiu i Escola Nova 21 vol acompanyar els centres en aquest canvi. Si vols saber com formar part d’aquesta actualització i transformació del teu centre, et convidem a la jornada que se celebrarà el 21 de maig al CosmoCaixa.

Transformar un centre educatiu no és senzill. És un repte complex i estimulant alhora. Cal tenir una visió de quin centre volem esdevenir, assumir un marc coherent amb el propòsit de l'educació i organitzar el centre i les seves pràctiques educatives en funció d'aquest propòsit compartit. Cal compartir aquesta visió i coresponsabilitzar tota la comunitat educativa, generar il·lusió i compromís, establir aliances, formar-nos i capacitar-nos per dur a terme aquesta transformació amb garanties.

El Programa Escola Nova 21 vol acompanyar i capacitar els centres i els seus equips per dur a terme aquesta transformació. Vol fer-ho aprofundint en el propòsit de l'educació i en el coneixement de què és una escola avançada, quines són les metodologies que es fonamenten en el que ja sabem sobre l'aprenentatge i quines etapes cal anar superant per a fer un canvi efectiu i durador.

Si considereu que el vostre centre troba sentit a aquest esforç sostingut, s'il·lusiona en un nou horitzó educatiu per als nois i noies de la vostra escola o institut, incorporeu-vos a aquesta onada de canvi.

Dissabte, 21 de maig de 2016, es celebrarà la Jornada Escola Nova 21 per a presentar el programa i la crida oberta a centres educatius que hi vulguin participar. La jornada es desenvoluparà seguint el següent programa:

10 h – 11 h  Acte de presentació Escola Nova 21

11 h -11 h 30 Pausa cafè

11.30 h – 12 h Què esperar d'Escola Nova 21? Dinàmica de tallers

11 h 30-12 h Pausa cafè

12 h - 14 h Tallers “Vols formar part d’Escola Nova 21?”

Els tallers presentaran el Programa Escola Nova 21 i què significa treballar en un marc d’escola avançada. Què són pràctiques educatives fonamentades en els principis de l'aprenentatge i en què consisteix el procés de transformació d’un centre educatiu. També s’informarà dels passos a seguir per formar part de la iniciativa i com es desenvoluparà el procés de selecció.

14 h: Finalització de la jornada

La trobada tindrà lloc a l'Auditori del CosmoCaixa (Carrer d'Isaac Newton, 26).

Els tallers de la jornada estan pensants per a membres dels equips directius dels centres educatius. Per a participar-hi cal inscriure's a través d’aquest formulari.

Segueix la jornada en directe per streaming a través de la web de la Fundació Jaume Bofill  i per Twitter amb l’etiqueta #escolanova21 o bé @escolanova21.

No arribes a l'hora de la jornada on line? Cap problema! Podràs recuperar el visionat aquí.

Jornada Escola Nova 21: Aliança per un sistema educatiu avançat
CosmoCaixa (carrer d'Isaac Newton, 26)/En directe