melissaben_butlleti.jpg
06/10/2015
16:30h - 16:30h

School wars: l’escola pública està en perill a Europa?

MACBA Veure mapa

Melissa Benn, compartirà la seva experiència com activista per a l'educació comprensiva i pública de qualitat.

Reflexions a partir del cas britànic

El proper 6 d’octubre a les 18.30 h, a l'Auditori del MACBA, portarem a terme una nova edició dels Debats d'Educació. En aquesta ocasió, la nostra convidada serà Melissa Benn, escriptora britànica i activista per a l'educació comprensiva i pública de qualitat. Fundadora de la Local Schools Network (Xarxa d’Escoles Locals al Regne Unit) una iniciativa que vol visibilitzar el paper clau de l’escola pública en la cohesió social i, a la vegada, mostrar els seus èxits per tal de desmuntar els mites i falses creences que justifiquen algunes de les reformes educatives esdevingudes al Regne Unit.

L’escola pública a Europa ha donat oportunitats úniques als seus ciutadans i ciutadanes afavorint la mobilitat social i l’oportunitat d’una vida digna i de qualitat. Melissa desmenteix el tòpic d'un model d’escola pública fracassada i mostra que és possible crear escoles d’alt rendiment acadèmic per tothom; posa en evidència la importància de l'educació com a principal factor reductor del classisme d'origen i fa d’aquesta una opció de compromís personal.

Com historiadora, Melissa analitza en el seu llibre School Wars: the Battle for Britain's Education la trajectòria de l’escola pública britànica des de 1945. Afirma que aquesta està en perill i fa una crida a la defensa d’un model d’escola que no generi ciutadans de segona categoria. A més, desmunta alguns mites sobre els sistemes educatius per afirmar que l’educació comprensiva amb escoles inclusives i no segregades poden conduir a més èxit acadèmic. També afirma que la mercantilització de l’educació està impactant negativament en els resultats en diferents parts del mon i es preocupa per l’impacte que algunes d’aquestes polítiques tenen en l’equitat educativa.

El cas britànic ha de permetre posar una mica de llum al debat educatiu actual. L’educació sufragada amb recursos públics, què ha de garantir?  Som on hem de ser en el model d’escola finançada amb recursos públics a Catalunya?

Auditori del MACBA. Plaça de Joan Coromines, s/n. Barcelona

Conferència en anglès. Servei de traducció simultània. Recordeu que en aquesta pàgina podreu seguir el debat en directe mitjançant streaming.

Segueix la jornada en directe per Twitter amb les etiquetes #debatseducacio o bé @UOCdirecte i @FundacioBofill

School wars: l’escola pública està en perill a Europa?
MACBA