unesco_06.jpg
13:00h - 19:00h

Transformar l’educació per transformar el mon en que vivim

Escola Virolai Barcelona Veure mapa

Seguint la crida de la UNESCO a promoure grans aliances per transformar l’educació de manera que sensibilitzi i capaciti les persones per a dur a terme vides plenes i poder respondre als reptes locals-globals, el Centre UNESCO de Catalunya treballa en una iniciativa per difondre i fomentar al sistema educatiu una educació per al desenvolupament sostenible avançada, integrant l'Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) i el treball per als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

L'objectiu és preparar la nostra societat per fer front als principals reptes presents i de futur i contribuir al desplegament de l’Agenda 2030. Per això, aquesta iniciativa vol crear una comunitat de docents, joves i persones compromeses amb els ODS, articulada a través d’una plataforma col·laborativa en la qual es comparteixin projectes ABP vinculats als ODS, permetent inspirar-se a partir dels projectes dels altres i acompanyant a la creació de projectes propis, oferint eines i recursos i promovent aliances entre docents, centres educatius, organitzacions de la societat civil i institucions que tenen en comú el coneixement o l’interès per un o diversos ODS.

Per tal de donar el tret de sortida a aquesta iniciativa, oferir recursos i coneixement i reunir les primeres persones que podran formar part de la comunitat estem realitzant activitats de sensibilització sobre la temàtica ABP i ODS en diferents centres educatius i també participarem a la 54a Escola d'Estiu de Rosa Sensat.

En línia d'aquest llançament, ens plau oferir-vos l'oportunitat exclusiva de participar a la primera sessió de presentació i formació en ABP per als ODS d'aquesta iniciativa que tindrà lloc el dijous, 11 de juliol, a la tarda, a l'Escola Virolai de Barcelona.

Aquesta sessió tenim la fortuna que sigui a càrrec de Bob Lenz, director de PBLWorks / Buck Institute for Education, un dels més destacats experts a nivell mundial en ABP.

La sessió és gratuïta, sotmesa a selecció dels participants.

Per facilitar el màxim la distribució del coneixement i per l'alta espectativa que ha generat aquesta oportunitat d'assistir a una formació de Bob Lenz, les places estaran limitades a un màxim de 2 persones per centre educatiu. Acceptarem sol·licituds de participació fins al dia 25 de juny.

Es prioritzarà que participin en aquesta sessió de formació a docents de centres que vulguin formar part, des de l'inici, d'aquesta comunitat d'aprenentatge sobre ABP i ODS, que anirà creixent durant el proper curs 2019/2020 i donarà accés a la versió ?eta de la plataforma digital i a les properes formacions i trobades que proposarem.

S'espera de les persones participants que compartiu, al llarg dels propers mesos, els projectes d'ABP per als ODS que treballeu als centres, i que sigueu part activa de la comunitat d'aprenentatge, aportant, comentant i compartint, així com aprenent, replicant o intercanviant coneixement amb la resta de membres.

Us convidem a formar part d'aquest apassionant camí de reptes, transformació i avenç cap a una educació que contribueixi a millorar el nostre entorn més immediat i també el món.

Accés: lliure i gratuït / Traducció simultània / Esns podeu seguir per les xarxes: @FundacioBofill @Unescocat #EducacioODS

Transformar l’educació per transformar el mon en que vivim
Escola Virolai Barcelona