L'estat de l'educació a Catalunya. Anuari 2005
CompletatL’Anuari 2005 presenta, des del rigor de les dades i la pluralitat d’analistes que hi participen, una radiografia del sistema educatiu no universitari del nostre país. Aquest anuari té la intenció explícita d’aportar llum sobre l’estat real de l’educació a Catalunya, tot fent un recull, creació i valoració d’aquells indicadors que en recerques internacionals es consideren més rellevants per mesurar l’estat de salut de qualsevol sistema educatiu en societats postindustrials.
En la primera part es presenten i s’interpreten els indicadors més significatius per entendre quina és la realitat i quina ha estat l’evolució de l’educació a Catalunya al llarg dels anys anteriors. La segona part inclou un conjunt de treballs monogràfics sobre alguns dels aspectes més importants de l’educació al nostre país, com una anàlisi en clau de desigualtats educatives dels resultats de PISA 2003 o una aproximació als processos d’acollida de l’alumnat estranger. Cada monogràfic es completa amb dues aportacions més de dos experts sobre la matèria, que ofereixen les seves opinions amb voluntat d’ajudar el lector a fer-se una opinió crítica. Finalment, hi ha un apartat de conclusions, prioritats i propostes elaborat per en Xavier Bonal, director de l’anuari.
Consulta tots els anuaris a l’Estat de l’educació a Catalunya
Publicacions
Projectes
Projectes relacionats
-
L’Anuari dels reptes de l’educació a Catalunya es presenta com un instrument de priorització i mobilització de l’agenda política, que assenyala desafiaments i polítiques prioritàries, identifica palanques de canvi i proposa mesures concretes de transformació.
-
Les col·laboracions recollides en aquest Anuari 2020, a càrrec de deu experts coordinats per César Coll i Bernat Albaigés, aborden alguns dels desafiaments educatius més punyents que compartim amb els països del nostre entorn. I ho fan partint de la realitat del sistema educatiu català, de les seves fortaleses i febleses.
-
El llistat de reptes d’aquest anuari 2018, dirigit per en Jordi Riera, ha estat construït mitjançant un procés deliberatiu i de treball en seminari d’experts. Cada repte és tractat en forma de capítol i liderat per un autor o autora experta en la matèria, amb la voluntat de combinar anàlisi, identificació de propostes i palanques de canvi.
-
Dirigit per en Bernat Albaigés i en Francesc Pedró, l’Anuari 2016 actualitza el sistema d’indicadors que mesuren l’èxit educatiu i els seus condicionants, a més de recollir aportacions expertes amb l’objectiu d’identificar les prioritats que han d’orientar la reinversió en educació, en un escenari de reactivació econòmica després de la crisi.
-
Dirigit per en Josep M. Vilalta, a partir d'un treball qualitatiu d'anàlisi i discussió en seminari, l’Anuari 2015 aprofundeix en temes clau com la innovació educativa, la personalització de l’educació, el multilingüisme i la internacionalització de les aules, l’abandonament escolar prematur o l’equitat i l’eficiència del sistema, entre d’altres.
-
L’Anuari de 2013, dirigit per Miquel Martínez i Bernat Albaigés, analitza la crisi econòmica, les reformes estructurals i els canvis al Govern de la Generalitat, fa un focus específic en la situació en què es troben els joves i analitza l’acció de govern entre 2010 i 2013 i les propostes de la controvertida LOMCE.
-
L'Anuari 2011, dirigit per Miquel Martínez i Bernat Albaigés, inclou tres novetats respecte les edicions anteriors: amplia la comprensió de l’èxit educatiu, s’inscriu en el debat internacional i proposa polítiques educatives fonamentades en la recerca. L'eix transversal que recorre aquesta edició de l'anuari és l'èxit educatiu.
-
Sota la direcció d’en Ferran Ferrer, aquest Anuari de l’educació analitza una de les èpoques més importants de la història de l’educació a Catalunya amb l’aprovació de la Llei d’Educació (LEC), la primera llei d’educació des de la restauració de la democràcia i l’autogovern a Catalunya.