Fundació Bofill

L'estat de l'educació a Catalunya

L'Anuari de la Fundació Bofill

Obert

Des de 2005, l’Anuari de l’educació de la Fundació Bofill ofereix un retrat de l’estat de l’educació a Catalunya, analitzant-ne els indicadors més rellevants així com un ventall ben fonamentat de propostes per fer front als principals reptes educatius del país. Una gran part dels anuaris inclouen un bloc d’anàlisi d’indicadors, en termes evolutius i comparats.

La direcció dels anuaris va a càrrec de referents en la recerca sobre educació. Xavier Bonal i Ferran Ferrer van dirigir les tres primeres edicions, Miquel Martínez les dues següents i Josep M. Vilalta, Francesc Pedró, Jordi Riera, César Coll i Aina Tarabini les més recents. L'Anuari, a més a més, es complementa amb la participació de professionals de l'educació que aporten dades, reflexions, experiències i propostes en diferents capítols temàtics. Fins avui, més de 100 experts d'àmbits diversos hi han participat, i la seva contribució fa de l'Anuari de l'Educació una obra de referència al nostre país. Marta Arànega, Anna Jolonch, Valtencir Mendes i Judit Vallès han format part de l'equip de la Fundació Bofill que ha impulsat l'Anuari.

Al 2024 la direcció de l'Anuari va a càrrec de Margarita León que compartirà direcció amb Bernat Albaigés, qui ha estat codirector en altres cinc ocasions. Comptarà amb 8 capítols, liderats per 12 persones referents, que s'han treballat també en seminaris al costat de 60 professionals de diferents àmbits vinculats a l'educació.

Consulta tots els Anuaris de l'educació a Catalunya:

No t’ho perdis

Posar la cura dels actors al centre de la política educativa. Conclusions Anuari 2022

Reptes i conclusions de l'Anuari 2020

Reptes de l’educació a Catalunya. Anuari 2018 - Jordi Riera

Roda de premsa de presentació de L'estat de l'educació a Catalunya. l'Anuari 2016

Una agenda per transformar l'educació a Catalunya - #ReptesEducació

Resum de L'estat de l'educació a Catalunya. Anuari 2013: Miquel Martínez

Roda de premsa de presentació de l'Anuari 2011. L'estat de l'educació a Catalunya

F. Ferrer, R. Farré, R. Plandiura: L'estat de l'educació a Catalunya (1/2)

Projectes

Projectes relacionats