Per què és important un estiu enriquit? (5)

Què volem dir amb estiu enriquit?

Un estiu enriquit és un estiu en el que, a nivell municipal, hi hagi més oportunitats educatives i més beques que mai, perquè més infants i adolescents hi accedeixin, i especialment els més vulnerables.

Perquè és necessari un estiu enriquit?

Perquè a Catalunya hi ha més de 300.000 infants i adolescents es troben en risc de pobresa relativa.

Aquests joves, al mes de setembre portaran més de 6 mesos sense escola, que pot provocar importants pèrdues d’aprenentatges i desconnexió en els processos d’aprenentatge.

L’evidència científica apunta que l’alumnat vulnerable té una pèrdua d’aprenentatges durant l’estiu equivalent a 2 o 3 mesos d’escolarització i amb la situació actual pot implicar fins a 4 o 6 mesos.

Vols saber-ne més? Mira el vídeo 'Per què un estiu enriquit?'

Què hi ha en joc?

El futur educatiu de tota una generació: Aquesta pèrdua d’aprenentatges provocarà fortes desigualtats entre els alumnes, que serà molt difícil d’abordar des del sistema educatiu, i que pot acabar marcant el futur educatiu de tota una generació (augment de l’abandonament escolar, escalada de problemes conductuals, increment de l’atur i pitjors indicadors de salut).

Sinó fem res els infants més vulnerables pràcticament no participaran a les activitats d’estiu: Els infants i adolescents més vulnerables participen menys a les activitats d’estiu. Els que més necessiten aquestes activitats durant aquesta crisi pràcticament no hi participaran si no hi fem res.

El lideratge ha de ser municipal: Tant la Generalitat de Catalunya com els Ajuntaments tenen competències en aquest àmbit. És cert que la Generalitat té un plus de responsabilitat segons la Llei d’Educació de Catalunya i hauria d’establir un sistema de beques per cobrir els més vulnerables, però els ajuntaments, l’administració més propera a la realitat municipal, han de liderar i invertir en programes educatius d’estiu.

Hi ha limitacions de salut pública, però sabem quines són: Es pot preveure com reconfigurar les activitats d’estiu per garantir que es puguin fer.

Descarrega la publicació 'Els ajuntaments, la clau de l’estiu enriquit' per saber-ne més!

KIT PER UN ESTIU ENRIQUIT

Amb aquest kit et proposem algunes accions i aportem eines i idees perquè tu també puguis passar a l’acció al teu municipi. Descobreix-les totes i passa a l'acció!

Llegeix els articles relacionats