Fundació Bofill

CODE CLUB

Programem noves oportunitats educatives

Obert

El projecte CODE CLUB té per objectiu promoure el pensament computacional i l’empoderament digital com a palanca d’equitat educativa.

Aprendre a programar és una activitat socioeducativa completa que permet treballar habilitats com la resolució de problemes, l’aprenentatge de l’error, el pensament crític, la creativitat, el treball en equip, l’autoconfiança… Totes elles habilitats transversals clau, que afavoreixen l’èxit educatiu i que esdevenen imprescindibles en un món cada cop més digital.

Per això, defensem que l’aprenentatge de llenguatges de programació ha de ser un dret i estar a l’abast de tots els infants, especialment d’aquells en situació de vulnerabilitat, per evitar que les desigualtats digitals eixamplin encara més les desigualtats educatives i socials.

Per fer-ho possible impulsem CODE CLUB: espais gratuïts on, utilitzant llenguatges de programació accessibles, els infants descobreixen, aprenen, imaginen i s’expressen creant els seus propis productes digitals.

Un moviment internacional

CODE CLUB és una xarxa mundial de clubs de programació gratuïts creada per la Raspberry Pi Foundation, referent en tecnologia educativa creativa. La seva metodologia està testada en milers de clubs arreu del món i evoluciona constantment gràcies a l’aportació dels seus membres.

Volem que el nostre país s’ompli d’espais educatius on tots els infants puguin aprendre a programar, imaginar i crear un món millor.
Si vols impulsar Code Club a la teva escola o municipi o vols ser-ne voluntari, contacta’ns: codeclub@fundaciobofill.org

Equip

Equip del projecte