Fundació Bofill

CODE CLUB

Programem oportunitats educatives

Obert

El projecte CODE CLUB té per objectiu promoure l’empoderament digital com a palanca d’equitat educativa.

Code Club és un espai extraescolar obert i gratuït, un CLUB de programació dirigit a infants entre 9 i 12 anys on aprendre bons usos digitals, pensament computacional creatiu i eines per transformar el món que ens envolta. Treballem a partir de les idees i inquietuds dels infants perquè arribin tan lluny com vulguin. A Code Club, programar és també una estratègia d’equitat digital per construir una societat més justa.

Aprendre a programar és una activitat socioeducativa completa que permet treballar habilitats com la resolució de problemes, l’aprenentatge de l’error, el pensament crític, la creativitat, el treball en equip, l’autoconfiança… Totes elles habilitats transversals clau, que afavoreixen l’èxit educatiu i que esdevenen imprescindibles en un món cada cop més digital.

Per això, defensem que l’aprenentatge de llenguatges de programació ha de ser un dret i estar a l’abast de tots els infants, especialment d’aquells en situació de vulnerabilitat, per evitar que les desigualtats digitals eixamplin encara més les desigualtats educatives i socials.

Crida oberta per a impulsar Code Club el curs 2024-25

Després d’una exitosa experiència pilot a 8 escoles, el programa Code Club obre una crida per arribar a més de 100 centres educatius d’arreu de Catalunya el curs 2024-2025.

Busquem ajuntaments, escoles i entitats que vulguin impulsar oportunitats educatives en tecnologia, per a què Code Club arribi a tots els infants de Catalunya

Consulta les bases de la convocatòria, escull la teva modalitat de participació i presenta la teva candidatura. Juntes programarem oportunitats educatives!

El termini per presentar candidatures finalitza el proper 28 de juny.

Un moviment internacional

CODE CLUB és una xarxa mundial de clubs de programació gratuïts creada per la Raspberry Pi Foundation, referent en tecnologia educativa creativa. La seva metodologia està testada en milers de clubs arreu del món i evoluciona constantment gràcies a l’aportació dels seus membres.

Volem que el nostre país s’ompli d’espais educatius on tots els infants puguin aprendre a programar, imaginar i crear un món millor.
Si vols impulsar Code Club a la teva escola o municipi, presenta la teva candidatura! Si vols ser-ne voluntari, registra't al web o contacta’ns: codeclub@fundaciobofill.org

Equip

Equip del projecte