El programa Code Club busca ajuntaments, escoles i entitats que vulguin impulsar oportunitats educatives en tecnologia

• Després d’una exitosa experiència pilot a 8 escoles, el programa Code Club obre una crida per arribar a més de 100 centres educatius d’arreu de Catalunya el curs 2024-2025.
  • Municipis, escoles i entitats interessades en formar part de Code Club poden presentar la seva candidatura fins el 28 de juny mitjançant els formularis de la pàgina web de Code Club.
  • CODE CLUB és un espai educatiu gratuït on, aprenent els fonaments de la programació, infants de 9 a 12 anys descobreixen, imaginen i s’expressen creant els seus propis projectes digitals.
  • La iniciativa s’inscriu en el programa “Competències Digitals per a la Infància (CODI)desplegat pel Ministeri de Joventut i Infància amb fons NextGenerationEU.

En un moment en què ens qüestionem els usos i abusos que fem de les pantalles, a Catalunya hi ha un gran nombre d’infants que no disposa de les mateixes oportunitats de relacionar-se amb les tecnologies d’una manera crítica, activa i creativa

Davant aquesta realitat, el programa Code Club ofereix un espai educatiu extraescolar gratuït on, fent servir eines de programació, els infants descobreixen, aprenen i s’expressen creant els seus propis projectes digitals. Participant a Code Club, nens i nenes desenvolupen el pensament computacional, aprenen a treballar en equip, a superar reptes i milloren el seu autoconcepte i interès per les tecnologies.

Així ho han fet els 115 infants que aquests darrers mesos han participat a l’experiència pilot de Code Club a 8 escoles de Viladecans, Sant Boi, Reus i Tarragona. Mitjançant activitats sense pantalles, descobrint les possibilitats d’Scratch i posant a prova els seus coneixements amb dinàmiques i concursos, s’han aproximat al mon de la programació i han descobert les seves capacitats creatives.

Han estat unes setmanes intenses, amb moments de concentració, de construir en parelles i de compartir amb la resta del grup idees, estratègies, opinions… Vuit setmanes sentint-se part d’un club i que han finalitzat amb una mostra de projectes oberta a famílies i docents, en un acte de cloenda de celebració i reconeixement.

“He après que programar és super divertit i que cada vegada és més interessant! També que sóc molt bona en la programació!”

Code Club es preparar per arribar a més de 8.000 infants

Ara, el programa impulsa una crida per arribar a més de 100 centres educatius el proper curs 2024-25, treballant en aliança amb:

• Ajuntaments que busquin enriquir les accions socioeducatives del municipi amb una proposta tecnològica a l’abast de tots els infants, canalitzant la proposta cap a les escoles, treballant de manera coordinada i fomentant la implicació de la ciutadania.
  • Escoles que vulguin obrir un nou espai d’aprenentatge i participació per a l’alumnat, i reforçar la seva Estratègia Digital de Centre incidint en competències com el pensament computacional, el treball en equip i la creativitat.
  • Entitats que treballen estretament amb les escoles i que vulguin ampliar l’abast de la seva tasca educativa fomentant l’aprenentatge lúdic, creatiu i segur de les tecnologies.

Code Club està obert a infants de 4t a 6è de primària i es du a terme 1 dia a la setmana en sessions de 1’5h de durada. Cada grup de 15 infants segueix un itinerari de 32h durant aproximadament 4 mesos, de manera que cada curs escolar hi participen 2 grups d’infants.

El programa és gratuït i els ajuntaments, escoles i entitats interessades poden optar a sumar-s’hi en 2 modalitats diferents.

Tota la informació sobre Code Club, les modalitats i els requisits de participació es poden consultar a les bases de participació.

Durant el mes de juny, l’equip de Code Club ha organitzat diferents sessions informatives en línia per ampliar informació i resoldre dubtes.

La inscripció a les sessions informatives es pot fer mitjançant aquest enllaç.

El termini per presentar candidatures finalitzarà el proper 28 de juny.

Més enllaços d'interès:

Bases de participació a la crida Code Club pel curs 2024-25

Sessions informatives online sobre el programa Code Club

Formulari de presentació de candidatures per a ajuntaments

Formulari de presentació de candidatures per a escoles

Formulari de presentació de candidatures per a entitats