Conferència Internacional Educació Superior i Agenda 2030 de Nacions Unides

Completat

Information (in ENGLISH) / Información (en CASTELLANO)

L’Associació Internacional d’Universitats i la Fundació Jaume Bofill coorganitzen aquesta Conferència Internacional sobre «La Contribució de l’educació superior a l’agenda 2030 de Nacions Unides». Les diferents sessions i taules rodones tindran lloc al Recinte Modernista de Sant Pau, durant els dies 8 i 9 d’octubre de 2015. Aquesta trobada internacional  ofereix l’oportunitat de facilitar la participació de tots aquells que volen debatre sobre el lloc i el paper de l’educació superior a l’agenda internacional educativa així com definir les accions concretes a desenvolupar per assolir  els objectius aprovats per Nacions Unides.

Comptarem amb representants del Grup de Referència Internacional HEEFA  IAU, diferents líders universitaris i els diferents actors que conformen la comunitat educativa d’estudis superiors tant d’àmbit internacional com  català.

L’any 2015 és un punt d’inflexió important en l’agenda internacional i especialment en l’àmbit educatiu. Han passat 15 anys des de la creació formal de la Campanya «Educació per a tothom» (Education for All, EFA) liderada per la UNESCO i la d’Objectius del Mil·leni (Millenium Development Goals) liderada per les Nacions Unides. Ens trobem davant la definició dels nous objectius internacionals a assolir d’aquí al 2030.

Molts països i organitzacions de tot el món estan implicats en aquesta missió i l’Associació Internacional d’Universitats (IAU), amb el suport de la UNESCO, és la institució que representa el sector de l’educació superior, que lidera un projecte específic per a aquestes campanyes de la ONU: HHEFA – Higher Education for Education for All.

Des de la Fundació Jaume Bofill hem volgut liderar aquest debat a casa nostra, coorganitzant la Conferència Internacional i convocant especialment a la comunitat educativa catalana. Això permetrà definir el full de ruta de l’educació superior en base als objectius de l’agenda d’Educació 2030. En aquesta conferència es definiran les recomanacions per a totes les universitats del món, en matèria de responsabilitat social universitària.

Consulta el Programa de la Conferència.

Conferència organitzada per:

L’Associació Internacional d’Universitats i la Fundació Jaume Bofill

Amb la col·laboració d’Associació Catalana d'Universitats PúbliquesGlobal University Network for Innovation (GUNi)l’Associació d’Educació Superior de Suècia, Via Universitària i la UNESCO

Amb el suport de:

Secretaria d’Afers Estrangers i Comissió EuropeaCentre de Coneixement de Sant Pau i l’Agència de Cooperació al Desenvolupament Internacional de Suècia (SIDA)

No t’ho perdis

Canvis sistèmics a l’escola amb l’alumne com a centre: integració de l’aprenentatge - Pepe Menéndez

Ciutats educadores que garanteixen un projecte educatiu de qualitat i accessible per a tothom

L’educació, una tasca de grans corresponsabilitats - Jordi Riera

Ciutats educadores: si garantim l'educació en comunitat, aconseguirem la inclusió - Lluís Pérez

Per una escola a favor dels valors democràtics - M. Comas

Reptes de l’educació per al desenvolupament en l’agenda internacional, Xavier Bonal