Com és actualment "l'ofici” de l’estudiant universitari?

Què volem saber de les trajectòries dels estudiants que contribueix a la millora de les polítiques universitàries? Aquest projecte explora l’accés, les condicions d’educabilitat i els retorns dels estudis universitaris

Què necessitem conèixer de les trajectòries dels estudiants i pot contribuir a la millora de les polítiques universitàries? Tots els estudiants gaudeixen de les mateixes oportunitats d'accés a la universitat? Com podem millorar les condicions per a l'estudi? Totes les trajectòries dels estudiants en el seu pas per la universitat són iguals? És possible construir una tipologia en clau de diversitat? Com és avui dia, en definitiva, l'"ofici" de l'estudiant universitari?

Aquestes i altres qüestions són objecte de debat aquests dies amb l'equip assessor del Via Universitària, un projecte que explora l'accés, les condicions d'educabilitat, les expectatives i els retorns dels estudis universitaris. En trobem en la fase d'identificació de les preguntes clau a les que volem que aquest projecte doni resposta i que han d'orientar, en última instància, els continguts de l'enquesta en línia que llançarem a partir del febrer del 2015 per tal de proveir-nos d'una base sòlida de coneixement, orientat a fer propostes de millora i a impulsar debats propositius sobre equitat i diversitat en als estudis superiors.

En breu activarem el blog del projecte www.viauniversitaria.net en el que serà possible resseguir les diferents fases del projecte.

Més informació a: info@viauniversitaria.net