Com som els catalans? Un material didàctic per comprendre la societat catalana actual

La Fundació Jaume Bofill posa a disposició de les escoles, instituts i altres agents educatius (temps de lleure, voluntariat social,..) una sèrie de materials didàctics elaborats per Xarxa Consultors a partir de l'anàlisi del Panel de Desigualtats Socials a Catalunya (PaD), per treballar com és la societat catalana d'avui, fent èmfasi en les seves desigualtats socials. La proposta didàctica gira entorn dels vídeos divulgatius que es van fer amb motiu dels 10 anys del PaD i que acompanyen el llibret "Trajectòries i canvi social a Catalunya. 10 anys, 10 debats". Les activitats a partir dels vídeos són flexibles, de manera que es poden fer en 1, 2 o 3 sessions d'una hora, i combinen exercicis curts i senzills, amb altres de més llarg i de caràcter interdisciplinari. Hi ha unaproposta didàctica, per a cada vídeo, amb un Quadern del docent i un Quadern de l'alumne amb propostes d'activitats i materials de suport per treballar cada tema: 1. Classes socials 2. Educació 3. Pobresa 4. Treball 5. Treball domèstic i familiar 6. Habitatge 7. Joventut i emancipació 8. Formació de parella 9. Models de convivència 10. Usos lingüístics Recomanem començar per la Guia Didàctica General, que recull el plantejament metodològic de tots els materials (basats en els principis d'Explorar- Reflexionar- Actuar) i dóna pautes bàsiques per a la seva utilització. Les autores d'aquestes guies didàctiques ofereixen, a través de Xarxa Consultors, la possibilitat de formar a professors i interessats sobre els continguts i l'ús d'aquestes guies didàctiques.