Comprendre la lectura, comprendre la vida. LECXIT

El projecte Lecxit té el repte de garantir que tots els infants, al finalitzar la primària, disposin d'una comprensió lectora que els garanteixi l'èxit educatiu i social. Per fer-ho comptem amb 231 punts Lecxit on setmanalment duem a terme més de 1.500 mentories lectores on un voluntari/a transmet setmanalment el gust per la lectura a un infant i el motiva per l’aprenentatge.

Amb aquest propòsit des de la Fundació Jaume Bofill hem llançat la campanya COMPRENDRE LA LECTURA, COMPRENDRE LA VIDA  amb l'objectiu de:

• Situar la comprensió lectora com a competència irrenunciable per garantir l'èxit educatiu de tot l'alumnat.
  • Visibilitzar socialment la manca d’oportunitats dels alumnes que finalitzem la primària sense haver assolit aquesta competència.
  • Conscienciar i comprometre a la ciutadania en la defensa, promoció i exigència que tots els infants disposin d’un nivell òptim de comprensió lectora, i oferir-li diverses vies d’implicació per la seva millora.
  • Visibilitzar el programa Lecxit com un model de compromís efectiu per a la millora de la comprensió lectora a través del voluntariat.

Tots els infants aprenen a llegir a l'escola però, per a desenvolupar la comprensió lectora és clau el suport i acompanyament familiar i disposar de libres en el seu entorn més proper. Actualment un de cada set infants, al finalitzar la primària, no ha assolit la comprensió lectora que l’ha de permetre entendre allò que llegeix i per tant el posiciona en situació de risc de fracàs escolar.

COMPRENDRE LA LECTURA, COMPRENDRE LA VIDA vol ser una crida a la ciutadania per a promoure el seu compromís en la millora de la comprensió lectora de l’alumnat de primària. Busquem persones que disposin d’una hora a la setmana per acompanyar un infant i el motivi a creure en si mateix i a estimar el món de la lectura. La campanya també vol aconseguir que tots els infants gaudeixin de biblioteques personals a casa per així promoure l’hàbit lector, amb aquest objectiu oferim la possibilitat de fer una donació econòmica que destinarem a la compra de llibres.

Hi participes?

Fes-te'n voluntari