Educació i mobilitat social a Catalunya

Dimarts 29 de novembre de 2011, la Fundació Jaume Bofill va presentar l'informe Educació i mobilitat social a Catalunya, una anàlisi de la mobilitat social del darrers 50 anys a partir de les dades del Panel de Desigualtats Socials a Catalunya (PaD). La recerca omple un buit de coneixement sobre la mobilitat social i la desigualtat d'oportunitats a Catalunya, que no s'havia tornat a estudiar des dels anys setanta en què ho va fer un estudi anterior de la Fundació Jaume Bofill. La mobilitat social es compara, per primera vegada, a nivell internacional. L'estudi aporta un quadre general de l'estratificació social dels darrers 50 anys. Mesura i contrasta empíricament el popular "ascensor social", i també el descens i l'herència social. Com a conclusió principal, desmenteix el tòpic de Catalunya com a una societat tancada, rígida i classista.