Educació Post 2015: Equitat i qualitat per a tothom

Enguany tenim una oportunitat única de contribuir a la definició de l'agenda educativa mundial per als propers 15 anys. És important que des de Catalunya també participem en aquest debat i que ens sumem a la necessitat de pensar els nous objectius de l'agenda educativa internacional. Així com són molts els països i organitzacions d'arreu del món que estan implicats en aquesta missió, des de Catalunya podem aportar també propostes per seguir treballant. És per això que el Centre per la UNESCO de Catalunya i la Fundació Jaume Bofill estan impulsant la iniciativa Edu Post2015.

Voldríem que la contribució de la societat catalana al debat mundial sobre la millora de l'educació permeti canalitzar la diversitat de reflexions i propostes que s'estan donant al nostre país. És per això que hem creat un blog a través del qual et demanem a tu i a diferents actors educatius de Catalunya que compartiu els vostres plantejaments sigui per escrit o oralment a través de vídeo, que es podran veure a la web

Quins creus que són els objectius educatius més importants per als propers 15 anys?

El debat internacional està centrat al voltant de tres grans prioritats: Accés, Equitat i Qualitat, i suggerim que les aportacions tractin sobre un dels onze subtemes que apuntem tot seguit:

- Objectius d'aprenentatge: competències per a la vida.

- Segregació escolar. D'escola selectiva a escola orientadora.

- Educació inclusiva. Diversitat funcional i cultural sense discriminació.

- Estratègies pedagògiques tenint en compte metodologies d'aprenentatge amb resultats d'èxit.

- Pràctiques democràtiques per a una societat participativa.

- Sistemes d'Avaluació. Competències i més enllà del «teach to the test».

- Formació i professionalització docent més enllà de la teoria.

- Aprenentatge al llarg de la vida per a tothom.

- Educació per al desenvolupament sostenible

- Discriminació per raó de gènere. Apoderament de nenes i dones.

- Alfabetització

Ens agradaria comptar amb la teva participació perquè comparteixis, d'entre algun dels subtemes plantejats, quins creus que són els objectius més importants per als propers 15 anys. Ho pots fer per escrit però ens agradaria més que ho fessis en un vídeo breu d'uns 3 minuts. El pots gravar amb el teu mòbil o webcam, penjar-ho a Youtube, etc., o bé contactar amb nosaltres per tal de que ens encarreguem de fer la gravació: info@edupost2015.cat

La nostra intenció és culminar aquest treball amb una jornada que ens permeti posar en comú les aportacions que farem al debat internacional sobre la millora de l'educació.

Ens ajudes a fer-ne difusió?

Difon aquesta crida a la participació amb l'etiqueta #Edupost2015 a les teves xarxes socials.

Entra aquí i trobaràs tota la informació que necessites.

O també adreçant-te a info@edupost2015.cat