Equitat i qualitat de l'educació: com donar suport a estudiants i escoles en desavantatge?

PERSPECTIVES INTERNACIONALS D'EDUCACIÓ: Dijous, 21 de març de 2013 a les 18.00 h, la Fundació Jaume Bofill i la Direcció d'Educació de l'OCDE, van presentar l'informe de l'OCDE: Equitat i qualitat de l'educació: suport a estudiants i escoles en desavantatge, a la Sala d'actes de l'EspaiCaixa Casa Macaya (passeig de Sant Joan, 108. Barcelona). Reduir el fracàs escolar genera beneficis tant per la societat com pels individus. Els sistemes educatius que obtenen millors resultats als països de l'OCDE combinen qualitat i equitat. Aquest informe de l'OCDE recomana polítiques educatives que contribueixin a fer que tots els joves completin amb èxit la seva escolaritat. En l'acte es va debatre a fons les preguntes següents: Com afronten altres països de l'OCDE el problema del fracàs escolar i l'abandonament prematur? Quines polítiques educatives funcionen arreu del món? Com combinen equitat i qualitat? Quines estratègies han servit per millorar l'èxit educatiu en entorns desafavorits? Com es poden ajudar els centres i els alumnes amb més dificultats? Poden millorar els resultats? Quines de les recomanacions que fa l'OCDE són pertinents en el context català? Van intervenir: Francisco Benavides, analista de polítiques educatives al Directorat d'Educació de l'OCDE i coautor de l'informe que es presenta. Anna Pons Vilaseca, consultora al Directorat d'Educació de l'OCDE, becària Fundació Jaume Bofill 2011 i coautora de l'informe que es presenta. Enric Roca Casas, doctor en ciències de l'educació i professor del Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social a la UAB. Els experts van identificar les polítiques educatives que recomana l'OCDE per millorar l'equitat i la qualitat de l'educació i el suport a estudiants i escoles en desavantatge són rellevants per a Catalunya i la manera com podrien aplicar-se actualment. Acte gratuït i obert a tothom. Per assistir-hi només calia inscriure's. El debat es va poder seguir en directe via: @FundacioBofill, #perspectivesbofill Facebook Streaming Equitat i qualitat de l'educació: suport a estudiants i escoles en desavantatge. Als països de l'OCDE, gairebé un de cada cinc estudiants no arriba a un nivell bàsic mínim de competències. A més, els estudiants d'entorns socioeconòmics desafavorits tenen una probabilitat dues vegades més gran de tenir un rendiment baix. La falta d'equitat i d'inclusió porta al fracàs escolar i, de mitjana, un de cada cinc adults joves abandona els estudis abans d'acabar l'educació mitjana superior. A Catalunya, l'abandonament educatiu prematur continua sent un dels reptes clau del país. Com podem passar del 26% al 15% que fixa l'Estratègia europea per al 2020?