Estratègies i consells per reforçar la relació família-escola amb l’objectiu de crear vincles

En un curs marcat per les mesures sanitàries i preventives de la pandèmia, cal vetllar, més que mai per crear espais, ambients i canals de confiança per promoure la implicació de les famílies i l’alumnat en l’aprenentatge.

La mestra i pedagoga Anna Ramis proposa estratègies i consells per reforçar la relació família-escola amb l’objectiu de crear vincles basats en la confiança per tal de procurar la millor educació per a les criatures i joves. A més, també ofereix alguns tips per mantenir viva la connexió de les famílies amb el projecte Magnet recollits en una infografia inclou respostes i orientacions entorn aquest tres eixos.

• Com podem enfortir el vincle amb les famílies.
  • 10 consells pràctics.
  • I per mantenir viu el vincle de les famílies amb el projecte magnet…

Un dels punts de partença la relació entre la família i l’escola són les reunions d’inici de curs, un moment clau per afavorir el coneixement mutu i la participació i implicació de les famílies en la comunitat educativa. Anna Ramis proposa orientacions per fomentar i enfortir el diàleg i col·laboració entre els docents i les famílies de l’alumnat a partir de les reunions d’inici del curs 2020-21, marcat per les mesures sanitàries i preventives de la pandèmia, caldrà que des del primer dia, família i escola avancin en la mateixa direcció.

Les orientacions agrupades en una infografia inclouen respostes i orientacions entorn aquest tres eixos:

• Per què és necessari repensar les reunions amb famílies aquest curs?
  • Què necessiten les nostres famílies? Fem-nos preguntes i siguem estratègics!
  • 15 consells per fer una reunió d’inici de curs amb famílies