Fes LECXIT i contribueix a millorar l’èxit educatiu dels infants del teu entorn!

Amb l’inici de curs, el projecte Lecxit, lectura per l’èxit educatiu arranca amb els preparatius per posar en marxa tots els punts Lecxit que han de permetre impulsar la comprensió lectora de l’alumnat de primària. Actualment, són més de 180 les escoles, biblioteques i entitats que a través de les mentories lectores i el compromís del voluntariat promouen l’èxit educatiu.

A Catalunya el 15,4 % de l’alumnat no assoleix les competències lectores bàsiques. Aquest és un factor clau en l’abandonament prematur dels estudis i en la perpetuació de les desigualtats socials.

El projecte Lecxit us ofereix l’oportunitat de contribuir a la millora de la comprensió lectora oferint als infants un acompanyament individualitzat on la lectura sigui un espai de gaudi on sentir-se segurs i recolzats per una persona referent. Per fer-ho, des del projecte us oferim recolzament en la implementació de la proposta als equips impulsors i una formació a l’equip de voluntaris per a que disposin de les eines i recursos per a realitzar les mentories lectores.

Uneix-te al LECXIT i dona vida aquest projecte impulsant un punt Lecxit nou o incorporant-te a l’equip de voluntariat per a fer les mentories.