Es presenta el projecte Magnet de l’Institut Rocagrossa i elCEAB-CSIC a Lloret de Mar

El Programa “Magnet. Aliances per a l’èxit educatiu”, que promou la innovació en els centres educatius a través d’institucions de referència, es presenta a Lloret de Mar amb l’aliança entre l’Institut Rocagrossa i el CEAB-CSIC, que s’ha iniciat aquest curs 2021-22 amb la voluntat de posar l’esperit i excel·lència científica al servei de la transformació i equitat educativa.

L’Institut Rocagrossa de Lloret de Mar ha iniciat aquest curs 2021-22 el projecte d’innovació educativa en aliança amb el Centre d’Estudis Avançats de Blanes (CEAB-CSIC) en el marc del Programa “Magnet. Aliances per a l’èxit educatiu”. El projecte fomentarà l’aprenentatge científic a l’alumnat del centre de secundària lloretenc. El centre forma part del programa “Magnet, aliances per a l’èxit educatiu”, que desenvolupen 33 centre educatius d’arreu de Catalunya.

L’Institut Rocagrossa ha acollit la presentació del programa Magnet a la ciutat de La Selva, en la que han participat representants de les institucions que l’impulsen, l’Ajuntament de Lloret de Mar, el Departament d’Educació, la Fundació Jaume Bofill i el CEAB-CSIC.

El director de l’institut, Quique Molina, i la coordinadora pedagògica, Sandra Molins, han transmès el compromís docent del claustre amb el projecte magnet que inicien. “Des de l’Institut Rocagrossa, a través de l’aliança amb el CEAB-CSIC, ens esforçarem per aportar tot el que estigui a les nostres mans per oferir una educació que permeti a tot l’alumnat transformar el seu futur, mitjançant una educació innovadora i de qualitat que promogui l’equitat i la inclusió” han afirmat. Pel centre educatiu poder dur a terme projectes de la mà dels científics del CEAB, els permetrà motivar a l’alumnat amb un aprenentatge competencial. En aquest context, el director del CEAB-CSIC, Emilio Ortega Casamayor, ha compartit que “el mètode científic és una eina que ajuda a afrontar els canvis que requereix la nostra societat”. I és que des de la institució han ofert la seva excel·lència científica al servei de la transformació i equitat educativa.

La presentació de l’aliança ha comptat amb la presència de Joan Cuevas, director general d’innovació, digitalització i recerca educativa al Departament d’Educació, que ha destacat que el programa Magnet: “ofereix a l’alumnat una educació de qualitat per a preparar-lo pels reptes que tenim com a país: crisi climàtica, les desigualtats econòmiques o la crisi econòmica que vindrà.” Cuevas ha explicitat el compromís del Departament d’Educació a través del Pacte contra la Segregació i el nou Decret d’admissió i programació de l’oferta educativa.

Roser Argemí, coordinadora del programa Magnet i cap de projectes a la Fundació Bofill, ha explicat l’acompanyament que ofereix el programa a l’institut durant quatre anys i ha ressaltat el paper de les administracions pel que fa a l’objectiu d’aconseguir una escolarització equilibrada.

L’alcalde de Lloret de Mar, Jaume Dulsat, ha volgut ser present a la presentació de l’aliança, que suposa un repte educatiu important pel consistori. “Des de Lloret volem posar el nostre gra de sorra en un projecte tan motivador com Magnet” ha afirmat Dulsat, que ha afegit el futur de l’educació passa per establir aliances com la que avui han iniciat l’Institut Rocagrossa i el CEAB-CSIC, “el futur de l’educació serà establir aliances, o no serà”, ha afirmat.

L’acte de presentació ha comptat també amb la presència del Director de Serveis Territorials, Adam Manyé, el regidor de Ciutadania de l’Ajuntament de Lloret, Albert Ferrandez, la Directora de Serveis educatius del consistori, Cristina Pinto, el director de la Fundació Jaume Bofill, Ismael Palacín, l’assessora Magnet, Marta Simón, i l’equip impulsor Magnet de l’Institut Rocagrossa, entre d’altres.

Explora, pensa, creix al Rocagrossa

L’Institut Rocagrossa treballa per una educació de qualitat i inclusiva. Manté l’essència d’una educació propera a les necessitats de l’alumnat, de les famílies i de l’entorn. L’esport i l’activitat física ha servit d’eix vertebrador i ara, a través de l’aliança amb el CEAB-CSIC, s’ampliarà amb l’eix de la ciència i la recerca.

Amb l’eix vertebrador de la ciència i la recerca, l’Institut Rocagrossa ofereix a l’alumnat una manera crítica de pensar i comprendre el món, estimulant el pensament crític i la reflexió per tal que sigui capaç de donar sentit a les evidències que descobreix. Per a fer-ho possible, el claustre elaborar propostes de treball que promoguin el pensament científic: la curiositat, l’anticipació, la reflexió, la cerca de solucions creatives, la deducció, la interrelació de coneixements previs amb els nous per a interpretar la realitat, la comprovació d’hipòtesis, l’observació i la experimentació, entre molts d’altres.

L’aliança del centre de secundària de Lloret de Mar amb el Centre d’Estudis Avançats de Blanes (CEAB-CSIC) serà un catalitzador per estimular el pensament científic de l’alumnat. L’expertesa i l’activitat investigadora en els àmbits de l’ecologia i la biologia d’organismes, tant de sistemes marins com d’aigües continentals de les més de 170 persones recercadores del CEAB-CSIC ajudarà a promoure el pensament científic de la comunitat educativa de l'Institut Rocagrossa. El CEAB-CSIC és el tercer centre del CSIC a Catalunya que participa en el programa Magnet, després de l’Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC) en aliança amb l’Escola Tanit, i l’Institut de Ciències de l’Espai (ICE-CSIC) en aliança amb l’Escola Gabriel Castellà d'Igualada.

El ressò de la presentació als mitjans: