La Crida Centres Educatius 360 inicia el procés de capacitació amb les 30 propostes educatives seleccionades

• 56 centres s’han presentat a la crida Centres Educatius 360 sumant un total de 51 propostes.
  • 30 propostes han estat seleccionades de les quals 23 són de centres educatius d’Infantil i Primària i 7  de Secundària o mixtes.
  • D’entre els 35 centres seleccionats (una de les propostes s’ha presentat en conjunt entre 6 centres educatius), 32 són públics i 2 concertats i 1 de privat i estan distribuïts entre les demarcacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.

Des de la Crida Centres Educatius 360 ens fa molta il·lusió fer pública la llista definitiva dels 35 centres que participaran en el procés d’aprenentatge i intercanvi que busca millorar i construir propostes que connectin espais i temps educatius.

Les propostes que s’han presentat són molt representatives de la voluntat que molts centres educatius tenen, des de fa temps, per treballar de manera coordinada amb l’entorn, connectant temps lectiu i no lectiu i vetllant perquè tot l’alumnat pugui crear els seus propis itineraris d’aprenentatge. Hi trobem projectes consolidats i també propostes en procés de creació però sobretot, es tracta de iniciatives d’alt valor i enfocades a que cap persona quedi exclosa de les oportunitats d’aprenentatge que ofereixen centres, municipis i entitats del territori.

Per a la selecció dels centres un comitè extern ha tingut especialment en compte que les propostes contemplin els criteris següents:

• Parteixin de necessitats concretes de l’entorn i el seu alumnat així com la inclusió de la proposta en el Projecte Educatiu del centre.
  • Contemplin des d’un inici la participació activa i la implicació de diversos agents de la comunitat educativa i les  aliances amb agents de l’entorn.
  • Tinguin alt nivell d’adequació als reptes proposats en aquest Crida.

Les principals característiques de la mostra dels 36 centres educatius seleccionats són:

• Etapa educativa: 28 centres educatius d’infantil i primària i 7 centres de secundària o mixtes.
  • Titularitat: 32 centres públic i 2 centres concertats i 1 centre (Unitat d’Escolarització Compartida) privat.
  • Territori: 21 centres de la demarcació de Barcelona (Barcelona, Rubí, Badalona, Sant Feliu del Llobregat, Terrassa, Ripollet, Pineda de Mar,L’Hospitalet del Llobregat, Mollet del Vallès, Manlleu, Sant Pere de Ribes, Avinyó, Perafita, Sant Cugat del Vallès), 9 de Girona (Girona, Palafrugell i Palol de Revardit,), 3 de Lleida (Soses, Lleida i Martinet de Cerdanya) i 2 de Tarragona (Flix i Reus).

En les properes setmanes podreu conèixer més a fons aquestes propostes i seguir d’aprop el camí que engeguem amb aquesta nova aventura 360. Si no els hi voleu perdre la pista, seguiu l’actualitat a través dels nostres canals de comunicació amb l’etiqueta #CentresEducatius360.

En el llistat següent podeu veure els projectes seleccionats:

Consulteu tots els projectes seleccionats clicant aquí