LECXIT inicia el segon curs. Fes-te voluntari!

Comença el nou curs escolar i tornen les sessions del programa LECXIT-Lectura per a l'èxit educatiu amb l'objectiu de millorar la comprensió lectora dels alumnes de primària. Després de l'experiència positiva del curs passat (podeu veure-ho de la mà dels seus protagonistes en aquest vídeo de dos minuts), per aquest curs 2012-2013 busquem 600 persones que vulguin participar com a voluntàries a diversos punts de Catalunya. La tasca del voluntariat és acompanyar la lectura d'un infant, ajudar-lo a gaudir de la lectura, motivar-lo i esdevenir un referent lector que el faci creure en les seves capacitats. No es necessita cap formació específica, només cal saber llegir correctament en català i tenir ganes d'incidir en l'educació dels infants. Si tens una hora lliure a la setmana i vols encomanar la passió per la lectura a un nen o una nena et pots fer voluntari. També dins del programa, per ajudar el voluntariat en la seva tasca, s'ha publicat la carpeta Tu també pots fer molt per la lectura! amb materials de suport per a les persones voluntàries (recursos, estratègies...) Trobaràs més informació sobre el voluntariat i el formulari d'inscripció amb les escoles i horaris de les sessions LECXIT a www.lectura.cat/voluntaris Anima't i fes-te voluntari!