LECXIT: Treballem la lectura en grup

El passat mes de gener, voluntaris/àries i infants del programa LECXIT van començar a teixir la seva relació de confiança i complicitat en les sessions de lectura. Un cop consolidades les parelles lectores, unes setmanes més tard s'han iniciat activitats grupals en què participen tots els infants i si ho desitja, el voluntariat. Els objectius de les activitats grupals són treballar la lectura d'una manera engrescadora i lúdica, i crear ponts entre l'escola i el teixit associatiu de la ciutat o del barri. Les activitats grupals que s'han dut a terme fins ara han estat molt diverses i han inclòs des de tallers de màgia fins a tallers musicals i de poesia passant per tallers de contes de l'Àfrica, de manualitats, gimcanes, visites d' il·lustradors, etc. Ara, l'equip de LECXIT està preparant les que es faran al voltant de Sant Jordi. Aquestes activitats tenen lloc un cop al mes, i per programar-les s'han buscat entitats del territori que vulguin col·laborar, anant a l'escola i organitzant una sessió relacionada amb la lectura. Entre aquestes entitats hi ha els Mags de Lleida, l'Agrupament Escolta Lo Manaix de Lleida, l'Associació de Joves Escriptors en Llengua Catalana, la Biblioteca Antonio Marin i l'AMPA de l'escola Josep Tarradellas del Prat de Llobregat, i l'AMPA de l'escola La Sardana de Badia del Vallès. Per a més informació sobre el projecte: www.lectura.cat