Per l’èxit dels centres desafavorits: Com ha de ser una política per a les escoles d’alta complexitat?
08/11/2019
A Catalunya, el 16% dels centres de secundària i el 17% d’infantil i primària són centres socialment molt desafavorits, reconeguts com d’alta complexitat, el que representa una problemàtica de primer ordre al nostre país.
El 85% dels centres de secundària d’alta complexitat són públics, percentatge que s’eleva al 91% a infantil i primària.
El 25% de l’alumnat en centres d’alta complexitat obté un nivell baix en les proves de competències de català a 6è de primària, aquest percentatge es redueix al 6% en els centres de baixa complexitat.
A Catalunya no tenim una política global d’atenció als centres desafavorits, sinó actuacions puntuals i amb recursos insuficients. Això representa un obstacle per a la qualitat i l’equitat del sistema educatiu.
- Com podem avançar cap a una política d’aquestes característiques?
- Quins elements i actuacions l’haurien de configurar?
- Quines condicions polítiques, institucionals, tècniques, de recursos... l’haurien de fer possible i sostenible?
- Quin ha de ser el paper dels diferents agents (administració educativa, món local, tercer sector, centres educatius...)?
Aquests interrogants són a la base de l’acte públic que aquí presentem sota el títol “Per l’èxit dels centres desafavorits: com ha de ser una política per a les escoles d’alta complexitat?”, que tindrà lloc al Cercle d’Economia (Barcelona), el dimarts 12 de novembre de 18:00 h a 20.00 h.
Per afrontar aquestes qüestions i donar-hi resposta, comptarem amb experts i representants de centres d’alta complexitat i administracions educatives, que aportaran anàlisi, reflexions i propostes aterrades sobre el tema. La conferència inaugural anirà a càrrec de Xavier Bonal, professor de la UAB i en la taula rodona hi participarà Carles Martínez, Secretari de Polítiques Educatives del Departament d’Educació.
Trobareu més informació sobre els continguts i el programa de l’acte en la nota de premsa adjunta, i aquí: