Liderar per aprendre. Congrés Internacional de Lideratge per a l'Aprenentatge

CONGRÉS INTERNACIONAL Els dies 4 i 5 de desembre de 2013 va tenir lloc al CaixaForum de Barcelona el Congrés Internacional de Lideratge per a l'Aprenentatge - "Liderar per aprendre" organitzat conjuntament per la Fundació Jaume Bofill i l'OCDE, amb el suport institucional del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. La trobada va reunir persones expertes en educació de prestigioses universitats, centres de recerca i centres educatius d'arreu, representants d'organismes governamentals, líders universitaris, acadèmics, representants polítics, professionals i policymakers de Catalunya i d'una trentena de països més. Aquest congrés s'emmarca en el projecte "Entorns d'Aprenentatge Innovadors" (Innovative Learning Environments 2013 - ILE). Va ser un espai per compartir la reflexió teòrica i l'anàlisi de les experiències de lideratge que han estat determinants per tirar endavant i sostenir innovacions educatives en entorns d'aprenentatge. S'hi van presentar dos informes sobre entorns d'aprenentatge innovadors: Lideratge per a l'aprenentatge i Liderar per aprendre. Del diàleg entre la recerca i la pràctica.

Les persones participants van poder assistir a diferents plenàries, sessions paral·leles, workshops, taules rodones i master classes, presencials i via streaming. Us animem a fer la inscripció. Les places són limitades. Contingut del congrés: Del diàleg entre la recerca i la pràctica en sorgeix un seguit de preguntes a les quals es mirarà de donar resposta: - Quin és el valor afegit del lideratge per a l'aprenentatge? - Quin és el rol del lideratge en els entorns d'aprenentatge innovadors? - Quins canvis de lideratge potencien el canvi i la millora de l'escola? - Quins entorns faciliten i potencien el lideratge del propi alumnat en els processos d'aprenentatge? - Com facilitar l'empoderament dels equips docents, de l'alumnat i de les famílies per potenciar millors aprenentatges? - Com anar més enllà de les escoles i connectar-les amb altres entorns d'aprenentatge? Ponents internacionals que han confirmat la seva assistència:

- John MacBeath és professor emèrit a la Universitat de Cambridge, on ha ocupat la presidència de la Càtedra de Lideratge Educatiu.

- David Instance (OCDE) és un analista sènior al Centre per la Investigació i Innovació Educativa (CERI) de l'OCDE i dirigeix el projecte Entorns Innovadors d'Aprenentatge (Innovative Learning Envirornments - ILE).

- James Spillane és investigador sènior de la Universitat de Northwestern als EUA i del Centre per al Lideratge i el Canvi d'Àsia i el Pacífic de l'Institut d'Educació de Hong Kong. - Clive Dimmock és professor a l'Institut Nacional d'Educació de la Universitat Tecnològica Nanyang, a Singapur. - Louise Stoll és professora al Centre per al Lideratge en Educació de la Universitat de Londres.

- Roser Salavert és experta en educació urbana i coacher de lideratge i assistència tècnica a la Fordham University Graduate School of Education dels EUA. Assessora del projecte Entorns Innovadors d'Aprenentatge de Catalunya de la Fundació Jaume Bofill.

- Valerie Hannon és directora del Consell de la Innovation Unit [Unitat d'Innovació] de Londres, que treballa a nivell internacional per promoure la innovació en els serveis públics. És membre fundadora del Programa de Líders d'Educació Global (GELP) dins del qual és la consultora de suport a Finlàndia i diversos estats dels EUA.

- Anthony Mackay és el director del Centre per a l'Educació Estratègica (Austràlia), que tracta aspectes del pensament estratègic en els organismes governamentals, agències educatives, centres de recerca, consells escolars i equips de lideratge. Co-director del GELP, que compta amb el suport de la Unitat d'Innovació, juntament amb CISCO, la Fundació Gates i Promethean.

Per a més informació: