Busquem 60 persones tutores per al programa Math Tutoring de suport educatiu en matemàtiques. T’hi sumes?

A la Fundació Bofill impulsem els reptes de l’educació a Catalunya a través de la recerca, els debats i la creació de programes i metodologies innovadores. Treballem des de la independència, la cooperació, el compromís i el rigor amb una extensa xarxa de professionals i col·laboradors que, com nosaltres, pensen que el coneixement crític pot contribuir a transformar la societat i oferir una educació de qualitat per a tothom.

Cal construir propostes educatives innovadores per promoure l’èxit escolar i la igualtat d’oportunitats educatives.

Els programes de suport educatiu tenen un gran potencial de ser una política educativa de primera línia per superar desigualtats educatives. Els dispositius de suport educatiu a Catalunya no arriben a tot l’alumnat que més ho necessita perquè existeix un clar biaix de participació i accés a recursos educatius fora escola per part de l’alumnat més desafavorit, fet que provoca un eixamplament de les desigualtats educatives.

Davant d’aquest repte, el curs 2022-23 impulsem la iniciativa “Suport Educatiu. Acompanyament per accelerar Oportunitats”, que inclou tres programes de suport educatiu.

Busquem 60 tutors/es per incorporar-se al programa Math Tutoring.

Entre aquests es troba Math Tutoring, un programa de suport educatiu a través de tutories en petit grup, en horari extraescolar i amb una metodologia experiencial i motivadora per acompanyar els infants de 6è de primària a millorar el seu nivell de competència i el seu vincle d'aprenentatge amb les matemàtiques, generant altes expectatives i assolint un millor rendiment acadèmic.

Hi participarà alumnat de fins a 50 centres educatius d'educació primària situats a tota Catalunya i es desenvoluparà en horari extraescolar.

Tens formació en l’àmbit socioeducatiu o les ciències?

Vols acompanyar a nens i nenes a millorar el seu aprenentatge?

T’agradaria formar part d’un programa pilot d’enriquiment matemàtic dirigit a alumnat de 6è de primària en situació de vulnerabilitat?

Suma’t a l’equip com a tutor o tutora!

Quines seran les teves funcions?

• Acompanyaràs infants de 6è de primària a millorar les seves habilitats i competències matemàtiques, tenint en compte tots els aspectes vinculats al seu aprenentatge (emocionals, conceptuals, etc.).
  • Prepararàs les sessions de tutoria matemàtica a partir d’un programa predissenyat adaptable a les característiques i necessitats dels infants.
  • Treballaràs amb petits grups d’entre 3 i 4 alumnes per sessió, afavorint la personalització de les sessions i la creació de vincles positius.
  • Esdevindràs la persona de referència del projecte per als infants, el centre o centres educatius assignats i les famílies dels alumnes que hi participen.
  • Reportaràs el seguiment/funcionament de cada sessió, identificant els punts forts i els aspectes a millorar de la metodologia.
  • Informaràs al teu tècnic/a de projecte referent sobre l'evolució del programa, incidències o propostes de millora.

Quins requisits et demanem?

• Disposar de titulació superior o bé estar cursant estudis en l’àmbit socioeducatiu (grau d'educació primària, pedagogia, sociologia, màster en formació del professorat, etc.) o de les ciències (matemàtiques, enginyeria, economia, etc.).
  • Experiència en suport educatiu a infants, preferentment de cicle superior de primària.
  • Domini de la llengua catalana.
  • Disposar del certificat negatiu d'antecedents de delictes sexuals.
  • Es valorarà disposar de carnet de conduir i vehicle propi.

Quines competències valorarem?

• Consciència del valor social i educatiu de les matemàtiques.
  • Domini de les competències matemàtiques bàsiques i capacitat per a transmetre-les generant entorns d’aprenentatge motivadors.
  • Autonomia en l’organització del propi treball.
  • Capacitat per motivar i potenciar el progrés educatiu dels infants.
  • Capacitat d'identificar, comprendre i acompanyar les emocions dels infants.
  • Saber generar estratègies de resposta positiva davant situacions de dificultat en l'aprenentatge.
  • Capacitat per transmetre informació de manera eficaç i adaptada al context i a diferents interlocutors
  • Entendre i analitzar la informació, per avaluar possibles problemes i decidir com actuar de la forma més adequada.
  • Domini de les TIC a nivell d’usuari.

Què t’oferim?

• Aprenentatge intensiu a través d'una capacitació específica i remunerada per a oferir suport educatiu en matemàtiques a infants, mitjançant una metodologia experiencial i motivadora.
  • Contribuiràs al desenvolupament d’un model de suport educatiu en matemàtiques per a la infància en situació de vulnerabilitat.
  • El teu contracte laboral serà de 15h/setmanals, de les quals 6h seran de tutoria amb els infants (1,5h x 4 dies a la setmana) i la resta per tasques de preparació, coordinació i seguiment.
  • Remuneració: 1000-1100€ bruts mensuals.
  • La durada del contracte serà de desembre de 2022 a juny de 2023. Les sessions de tutoria amb els infants seran de gener a maig de 2023. Al mes de desembre de 2022 coneixeràs el centre educatiu i rebràs la capacitació inicial, i al mes de juny gestionaràs el tancament de l’activitat.

Què has de fer per presentar-te?

• Inscriu-te a l’oferta omplint aquest formulari i adjuntant-hi el teu CV actualitzat.
  • Et garantim la confidencialitat del procés de selecció.
  • Donat al gran nombre de posicions a cobrir, no podrem respondre a cap petició d’informació per via telefònica ni per correu electrònic. No ens ho tinguis en compte!
  • En cas que la teva candidatura no sigui seleccionada però el teu perfil encaixi amb les necessitats del programa, passaràs a formar part d'una borsa de tutors/es per quan tinguem més vacants.

Quina és la data límit per decidir-me?

La data màxima per enviar el teu CV és el 02/12/2022.

Si ho tens clar, no esperis a l’últim dia!

SUMA’T A L’EQUIP!

Amb el suport de: